Linda-Kristin=) Skrevet 3. mai 2010 #51 Skrevet 3. mai 2010 :-) skulle ønske jeg hadde en matpakke full av pepperkaker på jobben i morgen... hehe:)
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #52 Skrevet 3. mai 2010 Det jeg da har litt problemer med å se, er forskjellen på en grov baguette og en brødskive? Spiser han grov baguette med kli, har han neppe trøbbel med en brødskive? Da må i tilfelle problemet være kosmetisk, og ikke smaksmessig. :-)
kokosyklus Skrevet 4. mai 2010 #53 Skrevet 4. mai 2010 Hva er problemet med å servere en grov baguett mot en grov brødskive da Soltråle?? Det er samme næringsverdi. Om ungen min ikke vil spise brødskiver, nei da velger jeg heller å servere noe annet til en brødlei unge. Selv synes jeg det er stor forskjell på en grov baguett og en brødskive. Det var vel i utgangspunktet snakk om kjeks i matboksen i stedet for mat, ikke om det er horribelt at en mamma fresher opp matboksen med en deilig baguett istedet for brødskive? Selv laget jeg et herremåltid av snuppas matboks da hun gikk i bhg. Omelett og alt annet digg de trenger midt på dagen, og det kommer jeg til å gjøre når hun starter i bhg igjen til høsten. Litt ekstra jobb, men det er verdt det når jeg tenker på at hun koser seg i bhg.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #54 Skrevet 4. mai 2010 Hehe... nå sporer det kanskje litt av eller? De fleste er vel enige om at kjeks ikke er egnet mat i barnehagen men jeg mener likevel at HI burde passe sine egne saker og ikke blande seg i de andre barnas matpakker. Finnes masse annet å engasjere seg i her i verden.. Merker jeg er innmari glad for at barnehagen vår står for all maten.....*takknemmelig*
mai mammaen til to Skrevet 4. mai 2010 #55 Skrevet 4. mai 2010 jeg skjønner ikke hvorfor HI for pes her. for det må jo være lov å reagere på slikt. håper de ansatte har tatt dette opp med foreldrene. jeg vet iallefall av erfaring at når det er noen som har med seg masse godt. som muffins, kaker, boller, kjeks osv i matboksen blir det fort en trend. for alle viljo ha det... Jeg skjønner jo at noen har det en gang i blandt, men ikke hverdag.... jeg har tatt dette opp med foreldrene at de må ha med sunn mat. gitt eksempler osv. helt greit for oss om de har med seg havregryn osv. så får de melk i barnehagen. nå er det heldigvis ikke noe problem lenger....
Mage Mi Sa Jo Skrevet 4. mai 2010 #56 Skrevet 4. mai 2010 nå vet vi ingen ting omgrunnen til at dette barnet har med den maten hun har, ikke gjør du det heller hi. kansje denne jenta er tidlig oppe og har spist før hun kommer til bhg om morgenen og har med litt mellommåltid for at det ikke skal bli så lenge til lunsj. og på ettermidagene kansje de spiser middagen med det samme de kommer hjem og syntes det er godt om ungen spiser middag også. eller kansje denne jenta er i en periode( regner en periode som alt fra noen få uker til et par år) hvor hun enten er veldig kresen eller rett og slett spiser veldig dårlig. da blir mange foreldre veldig desperate og gir nesten hva som helst. (har selv hatt en datter som ikke ville spise hver dag, det er vondt og man serverer det hun har spist før i håp om at hun spiser igjenn. så hos oss bar pølser middagnesten annen vær dag for å sikre oss at hun spiste noen biter da. og vi viste at pølse ikke er det beste en serverer men det fungerte noen ganger) jeg jobber selv i barnehage og jo da vi ser mye forskjellig om om jeg reagerer på noe så viser jeg det ikke til andre foreldre, barna eller mine kolleger. såpass profesjonelle får man i det minste være. jo jeg kan spørre foreldrene om jeg lurer på noe , men spørsmålet må stilles på en respektfull måte. og jeg kan forsøke å gi råd og veiledning ut i fra min kompetanse. mistenker jeg omsorgsvikt har jeg meldeplikt til min sjef og barneværn og den bruker jeg. men det du beskriver her er ikke noe jeg ville sett på som bekymringsverdig med mindre det var noe mer som ga meg bekymring. det bekymrer meg at hi vet hva de ansatte mener om dette og at hun vet at de har forsøkt å snakke med foreldrene om dette da dette ikke er noe hun skal vite med mindre hun er ansatt og er den ansatte som har forsøkt. det er noe som heter taushetsplikt og det gjelder faktisk opplysninger om barn, foreldre og ansatte. i den bhg man jobber i.og som ansatt har man skrevet under på det og kan bli straffet om man bryter den. så husk det er ikke altid man vet bakgrunnen for hvorfor noen gjør som de gjør. og man velger forskjellig. mener du at det er snakk om omsorgsvikt så har alle som ser dette pliktig til å melde til barneværn. men ikke meld fra pga. sladder. men på bakrunn av det du selv har sett og erfart. jeg er ikke for at man skal diskutere slikt på nett men det er ikke ulovlig med mindre du har taushetsplikt og gir opplysninger som kan føre til at andre kan finne ut hvem det er snakk om. og da må man faktisk også se på hva man tidligere har delt hvilke opplysninger man har gitt om seg selv tidligere. folk kan koble sammen fra det og.
xxxJulianexxx Skrevet 4. mai 2010 #57 Skrevet 4. mai 2010 Nå synes jeg du KAUKER fælt HI. Er heller ikke enig med deg. Sønnen min kan finne på å ikke spise på mange dager. Når han først får smaken på noe, får han det han vil ha. Rett og slett for å få i han næring. Han ble sondematet som nyfødt, og har fremdeles litt problemer når det gjelder mat. Du vet ingenting om det er en årsak til at ungen får slik mat. Jeg reagerer mer på holdningen din overfor denne ungen enn hva ungen har i matboksen. Synes det sier mer om deg enn barnets foreldre!!!
solstråle69 Skrevet 4. mai 2010 #58 Skrevet 4. mai 2010 Kokosyklus - det var der jeg ikke helt så den store forskjellen, mellom grov baguette og grov brødskive. Det var liksom ikke det innlegget handlet om, men at alternativet til brødskive var "usunt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå