solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #26 Skrevet 3. mai 2010 Som Kari Jaquesson sier; "barna spiser det de får, så lenge de er sultne nok". Men vet de at de får alternativer, er det klart det bare er å vente.
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #27 Skrevet 3. mai 2010 Hvis "DIB-politiet" består av damer som ikke gidder å blande seg i andre barns matpakker eller være sladrekjærringer og synes det er ok å ha jordbær i matpakka blir jeg gjerne med:)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. mai 2010 #28 Skrevet 3. mai 2010 Lurer på hvor Kari Jaquesson og hennes ord var da min søster ble tvangsforet med sonde. Du er vel ikke dum, selv om det er det du forsøker å være her. Noen spiser faktisk ikke. Verre enn det er det ikke. Trenger ikke være Einstein for å skjønne noe slikt.
Villa Perlesukker Skrevet 3. mai 2010 #29 Skrevet 3. mai 2010 Kanskje hun allerede har spist hjemme? Mine barn får ofte med en kjeks eller annet snacks og det kan til og med hende jeg gir med en muffins haha... da får jeg bare være en dårlig mor
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #30 Skrevet 3. mai 2010 Unnskyld meg, men blir du matet med sonde, er du syk! Og er noe helt annet enn det er snakk om her - og det tror/håper jeg du innerst inne forstår!
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #31 Skrevet 3. mai 2010 Det er ikke snakk om å ha jorbær i matpakke - å lese er en fin ting.
MathildeC Skrevet 3. mai 2010 #32 Skrevet 3. mai 2010 Slik jeg forstod det, så mente HI at barnet KUN hadde med fem små jordbær. Men kanskje jeg har misforstått. Synes ellers at det er viktig å prøve å gi barnet gode kostholdvaner men synes ærlig talt at det er mye verre ting her i livet enn å gi med litt kjeks eller liknende i matboksen. Hadde nok ikke engasjert meg så veldig i akkurat det.
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #33 Skrevet 3. mai 2010 Spørsmålet er om de "alltid" får med seg kjeks, snacks eller muffins?....
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. mai 2010 #34 Skrevet 3. mai 2010 Du sier at barn som er sultne spiser. Jeg kom med et temmelig konkret eksempel på at det du sier er tøv og tull. At du har problemer med det, det får så være ...
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 3. mai 2010 #35 Skrevet 3. mai 2010 Synes at unger skal ha med mat i matpakka jeg da og ikke "klin". Takker meg dog til vår bhg som holder alt av mat:) Og forresten har jeg også 1 som ikke er spes happy med brødmat. Det finnes heldigvis mange alternativer til kjeks:)
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #36 Skrevet 3. mai 2010 Vi snakker "normalen" ikke sant? Personer som må mates med sonde er ikke i denne gruppen - antar søsteren din var veldig syk? Og fortjener kanskje noe bedre enn å trekkes inn i denne debatten? Håper det går bra med henne!
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #37 Skrevet 3. mai 2010 Enig, LOTP. Og i barnehager hvor alle måltider er inkludert - får de "kresne" barna snacks, kjeks og muffins som alternativ? Tror ikke det.
~sjiraff~ Skrevet 3. mai 2010 #38 Skrevet 3. mai 2010 At friske barn spiser er vel gjengs over ganske så allmen kunnskap. Som med alle andre "regler" finnes det sikkert unntak. Det er vel uansett ikke solstråle69 som har funnet på dette så lite poeng i å angripe henne? Må i grunn si meg enig med HI her. Barn bør spise ordentlig. Kjeks og pepperkaker har ikke noe i en matpakke å gjøre alene.
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #39 Skrevet 3. mai 2010 Ernæringsmessig er det STOR forskjell på baguette med skinke/ost og brødskive med leverpostei.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 3. mai 2010 #40 Skrevet 3. mai 2010 Godt vi kan enes om noe. De anstatte er dog litt bekymret om dagen da hun ikke spiser noe særlig når det er brødmat. MEN ungen er i godt hold så noe må hun jo leve på
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. mai 2010 #41 Skrevet 3. mai 2010 Det er vel det som er saken:) Vi aner jo ikke hva som er "normalen" med dette barnet:) Min søster var frisk, men hun nektet å spise. Det var en periode hvor alt ble prøvd. Mine foreldre fikk til og med beskjed fra ernæringsfysiologer om å gi nugatti på brød, vafler/panneker og you name it:) Deretter ble det frokostblandinger. Ingen ting gikk ned og eneste alternativ var tvangsforing. Kan love at kjeks også ble prøvd i denne perioden. Etter nesten ett år, så begynte hun å spise normalt igjen, akkurat som om ingen ting hadde hendt. Så jeg vet av erfaring at det kan være mange grunner som man ikke vet. At jeg er naiv kan så være, men jeg nekter å tro at voksne (som hi skriver) foreldre tror at barn kan leve på 5 jordbær fra morgen til ettermiddag. Enten vet de at de ikke spiser noe særlig til frokost, og helle venter til lunsj, eller så kan de ha spist i bilen på tur til barnehagen. Min prepubertale søster sier forresten at det er helt greit at jeg diskuterer henne på nett;)
Mille** Skrevet 3. mai 2010 #43 Skrevet 3. mai 2010 Enig med LOTP og Solstråle69 og HI. I storesnupp sin barnehage var det ei jente som ofte hadde med seg skoleboller og wienerbrød til frokost. Syns ikke det er egnet frokost eller lunsj. I lillesnupps barnehage får de heldigvis alt av mat.
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #44 Skrevet 3. mai 2010 Jeg forstår innspillet ditt, mtp din søster.Men velger allikevel å tro at hun er en av "unntakene". I slike tilfeller som HI snakker om, er det som regel foreldrene det er "noe galt" med. Og tro meg, dem finnes det dessverre mange av. :-(
Linda-Kristin=) Skrevet 3. mai 2010 #45 Skrevet 3. mai 2010 er da ikke STOR næringsforskjell på ei vanlig butikkskive med leverpostei og en hjemmebaka grov baguett med kli og helkorn da?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 3. mai 2010 #46 Skrevet 3. mai 2010 Og der tror jeg at jeg datt ut:) hehe hvor kom den grove baguetten fra?
Linda-Kristin=) Skrevet 3. mai 2010 #47 Skrevet 3. mai 2010 synes nå forresten du virker som litt av et DIB-politi selv, "solstråle69"...
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #48 Skrevet 3. mai 2010 Jadda - det kommer som alltid an på øyet som ser, det! ;-)
Linda-Kristin=) Skrevet 3. mai 2010 #49 Skrevet 3. mai 2010 hehe var bare jeg som skrev at jeg bakte hjemmelagde baguetter til lille og sendte det med han i barnehagen fordi han ikke var så glad i feks brødskiver med leverpostei;) og skrev at det var ikke store næringsforskjellen på de to tinga, selv om det ikke var det samme... glemte da å skrive at det var GROVE baguetter det var snakk om da;) hehe:)
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 3. mai 2010 #50 Skrevet 3. mai 2010 aha da henger jeg med igjen:) Grove baguetter er jo mat da i motsetning til mariekjeks som er ?? En liten ting å tenke på er at man faktisk er ansvarlig for barna sine matvaner og helse senere i livet. Ikke at litt kos i ny og ne har noe å si, men her snakker vi vel om matpakke i hverdagen? Det er veldig lett å unskylde med at ungen ikke spiser så all næring er bedre enn ingen. En jeg kjenner valgte den enkleste veien.... ungen fikk spise det hun ville.... ungen ble "feit" og i dag har hun spisevegring. Ingen vet om det hadde vært tilfelle hvis de hadde taklet dette med mat på en annen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå