Mockanin Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 På avd. til yngste i bhg. vår er det et barn på ca. 3 år som støtt har med seg annet enn mat i matboksen. Noe av det hun har hatt med seg er 5 små jordbær, en matboks full av pepperkaker, kaker, snacks og i dag en pose mariekjeks. Personalet har prøvd å ta dette opp med foreldrene men det går tydeligvis ikke inn. Skjønner ikke at dette er mulig jeg.
BlåBlå Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Er de norske ? Jeg vet at en del sydlige land ikke sender med ungene det vi kaller ordentlig mat på skole og bhg. De fleste sender med en liten pakke kjeks. Skjønner ikke at man ikke er mer opplys når det gjelder mat. Barn skal vokse, lære og trives. De trenger mat.
Mockanin Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2010 Dette er norske litt "eldre" foreldre faktisk. Kjenner jeg blir helt oppgitt. Sist uke dro jeg fra bhg. samtidig som dem. Ungen nektet å sitte i setet sitt skulle absolutt sitte i babysetet til broren, noe moren mente hun måtte få lov til. Virket som om grunnent til at faren stroppa fast ungen i setet med tvang var at jeg sto og så på. Kom ikke inn i bilen min fordi dem sto med bakdøren sin oppe.
prekæs Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Jobber du der eller er du informert om matpakkeinnholdet fra andre som jobber der?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Integritet er vel et fremmedord for mange.
erteposen + 4 Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Jeg såg en hel del rar da jeg jobbe i barnehage, og vi var glade for at lunch og matpenger ble innført. Det er jo kanskje litt sannsynlig at det er et koshold som representerer hva som står på matbordet hjemme eller at barna får lov til å bestemme for mye selv, og da er det jo ofte vanskelig for foreldrene å ikke ta det som kritikk.
Mockanin Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2010 Mannen og jeg har selv sett dette. Ofte leverer/henter vi i den tiden hvor matpakkene kommer frem. Og ofte viser ungen selv frem hva matboksen inneholder. Man ser jo hva de som jobber i bhg. mener om innholdet også.
prekæs Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Kanskje ungen har en matpakke til som hun ikke viser fram til spesielt interesserte.
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Ja det er spesielt... Men det er også litt spesielt at du skriver det her når du jobber i barnehagen, synes det er å utlevere foreldrene. Dette kan dere vel snakke om i personalgruppa og med de gjeldene foreldrene om kanskje...?
Mockanin Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 3. mai 2010 Har nok ikke det, for ungen har kun sekk med når det er turdag. Ikke vanskelig å få med seg innholdet i boksen når ungen står og kauker til den får oppmerksomhet.
Fregn@ Skrevet 3. mai 2010 #13 Skrevet 3. mai 2010 Supermamma: Hun sier vel ikke at hun jobber i barnehagen...
mer enn bare mor Skrevet 3. mai 2010 #14 Skrevet 3. mai 2010 sikker på at det er "bare" snacks som er i matboksen da? mange har jo feks en skive, men så har man jordbær eller en pepperkake (regner med det var i jula) som "dessert"? kanskje hun allerede hadde spist opp den sunne maten?
Mockanin Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 3. mai 2010 Jepp, de gangene jeg har sett matboksen så har den ikke inneholdt noe annet. Ungen kommer stort sett samtidig med oss og det første som da gjøres er å vise frem innholdet før den settes på plassen hvor den skal stå til matpakka skal spises. Det er flere som har reagert på det også, ikke bare vi.
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 3. mai 2010 #16 Skrevet 3. mai 2010 om det er ettermiddagsmaten, så synes jeg de skal få velge hva de gir med. ikke alle som synes at barna skal bli kjempe mette før middagen, så de sender med jordbær så de har noe å spise sammen med de andre :-) lillemoren min er småspist til middagen, så jeg sender ikke med henne så mye til ettermiddagsmaten, da er hun mere sulten til vi skal spise middag :-) men skal vi blande oss i hva andre har med til mat???? jeg bryr meg katten hva andre har med, og blir det spørsmål om at "jeg vil ha det xxxx har med til maten" og det ikke er noe jeg står for, så må en bare ta kampen med egen unge da. "jeg bestemmer hva du skal ha med og mamman/pappan til xxxx bestemmer hva h*n skal ha med ha en strålende kveld :-)
The Bad Gal Skrevet 3. mai 2010 #17 Skrevet 3. mai 2010 Stiller alle barna seg opp på rekke og rad hver morgen slik at du kan inspisere hva de har med i matboksen sin?
Mockanin Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 3. mai 2010 Å herre min hatt. Har jeg ikke allerede fortalt at ungen vrenger opp matboksen og står og kauker til den får oppmerksom? Ofte sitter dem også ved bordet og skal spise når jeg henter og denne sitter ved siden av min og forlanger oppmerksomhet.
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #19 Skrevet 3. mai 2010 Det er jo helt ille at HI da blander seg inn i hva andre barn har i matboksen og enda rarere er hvordan vet hun det når hun ikke engang jobber der?
Linda-Kristin=) Skrevet 3. mai 2010 #20 Skrevet 3. mai 2010 jøss, hører jo nesten ut som du har et problem med akkurat det barnet og ikke bare det som er i matboksen...
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #21 Skrevet 3. mai 2010 Da synes jeg du skal holde munn og heller passe på at dine egne barn har næringsrik mat, jeg er jo enig med deg i at det er helt feil, men dette har ikke du noe med.
Tipp topp Skrevet 3. mai 2010 #22 Skrevet 3. mai 2010 Mulig jeg er dum, men hva er galt med å ha med jordbær? Da har jeg tråkket i salaten flere ganger da de ofte får med jordbær i fruktboksen. I tillegg fikk de flere ganger med en pepperkake rundt juletider. Skjønner hvis det kun er kaker og kjeks, men jordbær??
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #23 Skrevet 3. mai 2010 Er det bare jeg som er dum som ikke skjønner hva som er galt med å ha jordbær i matboksen? Er ikke det så og si det samme som å ha frukt da?
Linda-Kristin=) Skrevet 3. mai 2010 #24 Skrevet 3. mai 2010 for alt du vet så kan det jo hende at foreldrene ikke får i barnet brødskiver og sånne sunne ting, og at de er nødt til å sende med kjeks osv for at hun i det heletatt skal få i seg næring om det ikke serveres varmmat...? da jeg var mindre spiste jeg ikke brødskiver til skolemat i det heletatt og mamma visste ikke sine arme råd for hva jeg skulle få i meg til næring på de lange skoledagene... hadde sånn utrolig avsmak på brødskiver, klarte det bare ikke! ser det samme til sønnen min på snart 3 også, han spiser veldig lite brødskiver men er flink til å spise ellers. bruker å finne på andre løsninger som ikke skal skille seg så veldig ut i forhold til dem andres matpakker, som feks små hjemmelagde minibaguetter eller piroger. likevel ser jeg at ikke barnehagen er noe fornøyd med at han har "anneledes" mat med seg, men det driter jeg egentlig i fordi jeg synes at det er det samme hva han spiser så lenge han får i seg mat... innenfor visse grenser da, sender jo ikke med han fylte kjeks fordi han spiser jo som sagt de andre alternativene;) tenker som så at om de andre foreldrene blir sure for at min lille har med seg baguett med skinke, ost og salat istedet for brødskive med leverpostei så får de heller sende med barna sine det isteden for å surmule;) næringsmessig sett så er det ikke store forskjellen...
solstråle69 Skrevet 3. mai 2010 #25 Skrevet 3. mai 2010 Yuhuu!! Dib-politiet våknet til liv! :-) Noen som følte seg truffet? Eller passet det ikke dibdamene å være den som "bryr seg" i denne saken? Erre mulig... Skjønner godt hva du mener, HI - for har opplevd og opplever det stadig vekk selv. Har forsonet meg med at det er utrolig mange "rare" (i mine øyne) foreldre der ute - og at det dessverre er mange barn som opplever omsorgssvikt på en eller annen måte. Uten at det blir gjort noe med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå