Gå til innhold

Jeg trenger en ukes sykemelding, fra barna!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neinei, hvor feilet VI???

Tydelig at jeg ikke er den eneste som har gått skikkelig på trynet hva oppdragelse angår. Syns liksom at alle andres unger er så prektige og flotte, gjør som de får beskjed om uten å mukke (med unntak av naboungen, men der ser jeg jo hvorfor)

Jeg har også prøvd dette med "jeg jeg"... hva vil du at jeg skal gjøre, hva skal jeg si, hvordan skal jeg reagere, osv osv.... iiiiiiiinn, og ute var det!

Hun prater hele dagen, hele jævla dagen. Til morgen idag vekte hun meg for å spørre om den flaska med sånn eplejuice i kjøleskapet var hennes. Og ble sur for at jeg IKKE sto opp for å prioritere å ta den ut derifra...kl var 6.30. Hun trengte ikke eplejuice da.

Så våkner broren, og helvette er igang!

Japp, nakken på trynet, det føles hvertfall sånn! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, begge mine er gull når det er andre folk tilstede (om man ser bort fra de som de er mest varme med da)! Så alle sier at jeg er så heldig å har vært så flink som har så veloppragne å flinke unger. Jau da du, kom å stå utenfor vinduene våre en ettermiddag du å observer så skal du få se hvor veloppdragne de er....

Blandt annet mormora til samboeren min synes at de er så fantastiske, fordi at de satt rolig med bordet å spiste maten sin fint uten å diskutere å krangle under et familiejulebord før jul. Og hun synes også at jeg burde gi samboeren til et av de andre barnebarna hennes et par råd om hvordan man oppdrar barn. HAHAHA.... hun skulle bare vist!

Men jeg på min side vet jo at de kan, når DE vil!

Skrevet

Haha, sånn er det til ei viss grad her og. Trisket er tydelegvis å omgje oss med folk som ungane ikkje er alt for familiære med, då dempar i alle fall storebror seg betrakteleg :D

Skrevet

Haha sånn er det her også :). Ganske så veloppdragne ute blandt folk. Men så sies jo det at bare de kan oppføre seg ute blandt folk så blir det folk av dem.. Det er håp i hengende snøre :s (Selv om det holder på å klikke for mor og tildels far av og til..hehe)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er håp ja, så absolutt!

Guttungen er veldig flink borte, men jentungen derimot...hu er ikke så flink. Og det er vel der "bekymringene" kommer inn....

Skolejente til høsten, så hun burde klare å "skjærpe seg". Lite kult å ligge på gulvet og hylgrine i timen fordi hun får beskjed om å rekke opp hånda før hun snakker

Skrevet

Heh, eg ser det for meg :D

Skrevet

Palmesus: Det verste er jo at de ikke gjør det og er søte snille piker på skolen snart... morsomt at tulla di også er skolejente til høsten da ;)

Når på året er hun født?

Gjest irismor
Skrevet

Jeg oppførte meg for all del ikke sånn når jeg var liten ;-)

Men mutter`n brukte frysutmetoden på oss. Hun overså oss totalt ikke en sjans i helvete at hun ofret oss så mye som et blikk. Og det virket frysutmetoden til mutter`n var den verste straffen vi kunne få.

Men men er ungen trassig nok så virker det kanskje ikke. Gruer meg til søta kommer i den fasen der, håper det aldri skjer.

Lykke til og god tur det er dere vel undt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg prøver det og, problemet er at JEG Svikter. Jeg orker ikke å høre på hyl og skrik hele dagen, for hun kan holde det gående i flere timer. Det orker jeg ikke. Jeg har et barn til som også krever oppmerksomhet fra meg, og hvor pokker skal jeg ta den tida fra mens jeg lager middag, og hører på hylinga hennes? Det er jo ikke mulig å slå gjennom med noe da...

Jeg var heller ikke sånn altså!

Og hun er født på høsten...hørte at de gjerne var sånn da ;)

Gjest irismor
Skrevet

Kremt kremt, jeg er født på høsten og jeg var IKKE sånn ;-)

Da har jeg ingen gode råd til deg. Bare bit tenna sammen og overlev til trassen er ferdig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, neida ;) Var bare ei her inne som spurte om hun var født i september eller oktober, men da var det snakk om kverulering ;)

Håper det snart går over, det har bare tatt seg opp de siste 2 åra. 2 ÅR!!!!

Gjest irismor
Skrevet

Kverulering tja der er jeg nok ikke så borte ( er født i september).

Uff kanskje du skal prøve å kalle inn hundeviskeren ( Cesar Milan), kanskje det er mulig å overføre metodene til barn ;-)

Nei skal ikke tulle, føler virkelig med deg. Men oppfører hun seg likedan hos pappan eller blir hun "stilt opp" fra han?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, der kan du se! ;) Hu hadde rett! (var det alva, tro??)

Ja, kanskje jeg skulle ringt han ;o)

Aner ikke hvordan hun er der da vi ikke snakker sammen, men sist jeg fikk mail derifra fikk jeg intrykk av at hun hadde vært litt "frekk i munn", og ikke oppført seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...