Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Viser til tidligere innlegg om et stk uberfrekk jente som ikke hører etter, og nå har hun blitt sendt på rommet etter ikke mindre enn 4 runder i trappa på rappen! Hun visste ikke hva hun skulle finne på i trappa?? Det er jo litt av poenget, da!! Jeg sa fra når 5 minutter var gått, men da sa hun bare "jeg kan sitte her i 6 minutter jeg"....?!?!?!?!? JEG BLIR GAL!!!!!! Tok henne vekk, og sa at hun kunne gå ut å hente klærne hun hadde strøtt utover hagen, og da begynte hu jaggu å grine da og!? Det er ikke normalt at en 5åring griner for hver lille ting hun får beskjed om?? Nå sitter hu på rommet og hyyyyyyyler for at hun ikke vil være der. Hva med å gjøre noe for å slippe å havne der da?!?!? Dette, på toppen av at hun og broren krangler så busta fyker hele jævla dagen, mens jeg prøver å få ordnet middag, hjulpet broren, hjulpet henne, and the list goes on and on.,.....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Du kan sikkert legge de ut på finn.no, "barn til leie, en til to uker". ;-D Eller så kan du begynne å glede deg til hun flytter hjemmefra? Selv om det kanskje blir litt lenge til??? Lykke til, trassetroll er ikke moro, men you are not alone.....
Villa Perlesukker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 ååå herlig Jeg blir med deg Min datter på 5 år er inne i akkurat samme perioden. Frekk i kjeften så det duger. Og jeg lurer jo hele tiden på hvor hun lærer slikt? Krangler og hyler med broren på 7 år og jeg vil så gjerne selge dem om jeg kan hihi... Men tar gjerne en ferie med deg
Mammaen til Isak Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Du må ikke diskutere med henne. Du må være tydelig og klar , og ikke la deg lure ut i noe diskusjoner eller prat når du setter henne i trappa feks. Jeg har ikke brukt time out så mye selv på min, men det blir til tider praktisert på jobben. Og min beste erfaring er å ikke prate med de, overse ho når ho sitter der å "svarer" deg. Om ho vil sitte der lenger, bare la henne sitte men gi beskjed når tida er over slik at hun er klar over at hun velger det selv. Evn finn en annen måte å gjøre det på. Kanskje gå vekk i fra trappe og prøv med tripp trapp stol med bøyle? *ler* var en spøk altså hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Flott! Da tar vi en uke til syden, med så mye mengder alkohol at vi glemmer hvorfor vi dro dit! Det er slemt å si det, men hun er "heldigvis" hos faren sin annenhver ondsag-mandag, og da er broren en engel. Så fort hun kommer hjem er helvette igang med dem begge. Sånn sett er det sikkert en grunn for at hun er som hun er, men jeg blir så sliten så sliten.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Jeg har slutta å diskutere, det har jeg funnet ut at funker dårlig. Jeg sier at sånn blir det, og ferdig med det. Jeg prøvde å ta en prat med henne på soverommet nå og forklarte dette med at straff ikke skulle være gøy, man skulle ikke finne på noe da. (Etter at hun roa seg, altså) Så sa jeg dette om fengsel (bare fordi hun selv spør og graver om alt hver gang vi kjører forbi det) at man kan ikke stjele på butikken også bare dra hjem. Det er dårlig oppførsel, og dårlig oppførsel fører til straff. Sånn som de i fengsel f.eks...da klikka hu maks og skreik til meg "Du kan ikke si sånn!!! Da lærer du meg det når jeg blir voksen!!!!". Hvor tar hun det fra? Hun mener at gangen i dette skal være; Hun blir sint, så skal hun få lov å komme vekk fra "åstedet" og SÅ skal hun bli blid....
Verbena Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Kan jeg være så snill å få være med på den sydenturen?! Før jeg tørner helt å blir innlagt et eller annet sted. Lurer på hva som egentlig går av disse ungene av å til. Her har det vært hyling, grining og kjefting i et siden vi kom hjem. Noen pauser innimellom, men da skravler jo den værste av de så man skulle tro at tunga snart må ramle ut. Siste tilskudd til raserianfallene var nå nettopp pga at han ikke fikk VASKE doen og speilet på badet.... Normalt blir han rasende om han må gjøre noe, så hvorfor han plutselig skulle vaske det forstår jeg ikke.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Det er slit slit slit, men guuud så glad jeg blir for å se at jeg ikke er alene! Jeg har trodd at mine barn (spesiellt jenta) er utenom normalen, men det ser jaggu ikke sånn ut! Haha, for ikke å vaske doen, faktisk! Nå sitter jentungen i trappa og hyler "jeg vil ikek sitte her, jeg vil ikke sitte her, jeg er sulten mamma, jeg vil gå fra, jeg er sulten, får jeg ikke mat".................................................................................................................................................................................................
Mammaen til Isak Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Høres ut som _noen_ forer hu med "info" om hva voksne kan i forhold til barn....
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Var _noen_ et stk omsorgsper som ikke er meg? Haha. Jeg ramla helt ut! Men hva det fengselet angår så er det jeg som har sagt hvorfor man kommer dit, hva man gjør der (og ikke gjør) og at man bare får være ute 1 gang iløpet av dagen og slikt. Det var føøør alt dette starta at hun ble nysgjerrig på fengselets hensikt altså
Villa Perlesukker Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Vebena og Palmesus dette skal bli herlig Gleder meg allerede.
Verbena Skrevet 3. mai 2010 #12 Skrevet 3. mai 2010 Vi hadde en runde sist uke, han hørte overhodet ikke etter kastet joggeskoene sine etter meg for at jeg sa han måtte rydde opp lekene før kveldsmaten og var generelt frekkere enn frekkest. Da fikk han beskjed om at entn så slutter du med det eller så får du legge deg uten kveldsmat, og du kan vel gjette hvem som ikke slutta. Han HYLTE i 2timer om at han måtte få mat for han var barne mitt å det var slemt å ikke gi barn mat. Men noe mat ble det ikke på han. Hadde håpet at det kanskje ville få han til å lære, men det ser ikke sånn ut gitt. Kanskje vi skal sette barna sammen, kanskje når de får hverandre å bryne seg på at de gir seg?! Ikke bare bare når man står der mot noen som er like ilter som en selv. Håper bare de vokser det av seg så de ikke må hentes hos politiet når de blir større!
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2010 #14 Skrevet 3. mai 2010 Hørtes akkurat ut som min Verbena..hvor bor du? Playdate? Haha! helt utrolig hvordan det går ann altså. Og all ære til deg for at du faktisk ikke ga han mat...mitt største problem er at jeg gir etter på ting etter så lang tid, for jeg ORKER IKKE! Jeg hører på mas mas mas hele dagen på jobb, og når jeg kommer hjem er det mas mas hyl og skrik. Jeg har en nakke som er helt på trynet, og når kvelden komme og jeg har hatt skuldrene oppetter ørene hele dagen pga stress, så legger jeg meg med hodepine, og våkner dagen etter med hodepinen like tilstedet. Jeg sier opp!
Verbena Skrevet 3. mai 2010 #15 Skrevet 3. mai 2010 Bor i Trondheim, men akkurat nå tror jeg at jeg kan reise langt for en playdate bare for å være med noen som har det likt som oss. =P Jeg har den fordelen at jeg har 20års forsprang på staheten til 4,5åringen å den utnytter jeg for alt den er verdt. Desverre sier pappa at gutten er så lik meg at det er skummelt, så jeg har noe å glede meg til i årene som kommer vil jeg tro.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2010 #16 Skrevet 3. mai 2010 Jeg bor i vestfold da, men vi kan møtes på midten! Haha! Fåkk, det er akkurat det mamma sier også! vi er jo dømt....
Verbena Skrevet 3. mai 2010 #17 Skrevet 3. mai 2010 Faen, vi får vel bare grave oss ned i tide. Mulig det har noe med årstalle vi er født i og at barna er arveligbelastet kanskje?! Jeg er så glad jeg nå i det minste har fått en mann i hus som er like sta og streng som meg, så da blir det samme regler å konsekvenser uansett hvem som er tilstede å tar det. Men etter pappa dager, eller helger som det var før, var det helvete på jord i flere dager etter at de kom hjem. Så sånn sett er det like greit at de nesten bare er her, selvom det er deilig stille når de er borte!
Verbena Skrevet 3. mai 2010 #18 Skrevet 3. mai 2010 Et sted der det er varmt å ikke under noen omstendigheter kan finne på å snø. Også bør de ha basseng, alkohol og godt mat tilgjengelig. ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2010 #19 Skrevet 3. mai 2010 Så jeg KAN skylde på pappaen hennes altså? Sønnen til sambo og meg er nemlig ikke sånn.. Kan være året, ja... hva er mødrene våre sin unnskyldning da?
Verbena Skrevet 3. mai 2010 #20 Skrevet 3. mai 2010 At de vokste opp på 60-tallet kanskje? Og deres igjen at de har opplevd en verdens krig! Kanksje vi bare skal skylde på hilter og tyskland først som sist?! =P Klart du kan skylde på pappan, det gjør jeg titt og ofte! Også håper jeg på at den dagen jeg og sambo får barn sammen så blir de ikke belastet med disse greiene. Men skal jeg tro svigermor så er risikoen for at det skjer igjen der, kanskje det kan bli ekstra ille i å med at han også er født i samme året som deg og meg!
Ranveig R Skrevet 3. mai 2010 #21 Skrevet 3. mai 2010 Eg skjønar veldig godt at det er noko gale når du har ein nakke som er heilt på trynet! Er det i det heile tatt fysisk mulig?? Ut over det, så blir eg gjerne med på sydenturen om det er plass til ein til... Kjenner det knyter seg i magen når eg les om 5-åringane, begynner å sjå tendensene hos 4 1/2-åringen vår. Og det skal bli verre? *grøss* Det verste her om dagen (sånn bortsett frå sjuke ungar i tide og utide og imellom der og) er den intense og konstante kranglinga med lillesøster. Det går i EITT frå dei står opp til dei legg seg. Og no har lille fått feber, altså blir det ingen tur med open bhg i morgon, og sidan det er tirsdag skal ikkje eldste i andre bhg heller, så vi blir innesperra heime alle tre. Pluss mannen som spyr. EG OG VIL HA SJUKEMELDING!
Smilefjeset Skrevet 3. mai 2010 #22 Skrevet 3. mai 2010 Nå skal jeg komme da med velmenende råd og sikkert dumme kommentarer. Men jeg kan si litt om hva jeg har oppdaget at funker, både som stemor til to stk og to egne barn fulle av trass til tider. Jeg tok et oppgjør med meg selv her og funderte på hva jeg selv bidrar med til konflikten. Spes de minste ser jo verden veldig mye ut fra min væremåte og mitt humør. Så... jeg tok en skikkelig prat med min 4 åring og sa mye om MIN opplevelse av situasjonen. Jeg holdt meg helt unna "DU GJØR; DU ER SÅNN" men holdt helt på "JEG og MEG" Jeg fortalte hvor lei meg jeg blir når vi er uvenner, og hvor glad jeg er i hun/han, fremtidsutsikter o.l. Sa mye om hvordan JEG må forandre meg og hva jeg skal prøve å gjøre mer/mindre av. For jeg merker godt at om jeg har hatt en dårlig dag, er sliten i ryggen eller har vondt i hodet så kan du uvære sikker på at ungene trasser som mest. Det å tenke over sin maktbruk og ikke bruke den for mye har funket bra, jeg var helt jævli mafia i en periode fordi jeg irriterte meg grønn! Men jeg merker jo at jo mer sint og jo mer jeg hever stemmen desto mindre virkning har midlene. Huff det er jo så vondt når en plutselig ser at de siste 4 mnd av en så viktig tid av barndommen har gått med til grining kjefting og aggresjonsutbrudd.
Smilefjeset Skrevet 3. mai 2010 #23 Skrevet 3. mai 2010 Glemte å si at jeg unner dere turen jenter c",) Tror verden hadde blitt et bedre sted om vi hadde tatt oss tid til flere jenteturer!!!
Verbena Skrevet 3. mai 2010 #24 Skrevet 3. mai 2010 Tro meg det er forsøkt. Hva synes du at mamma gjorde feil nå? Hva gjorde at du ble så sint? Hva skal jeg gjøre for at det ikke skal bli sånn her for vi vil jo ikke ha det sånn noen av oss? Konsekvent i over 2mnd. Og skjedde det noen endring, nei desverre. Her i huset funker det faktisk i det lange løp å være konsekvent beinhard. For de lærer jo hva som skjer om de ikke hører etter. Vi bruker mye tid på å snakke om hvordan de har det og hvorfor det ble som det ble når de ikke hører etter eller får et av sine rasseri utbrudd. Men er de så like mamman sin som jeg tror, så må vi bare stange hoder i noen år til gitt. Desverre!
lÅktiHaUDe Skrevet 3. mai 2010 #25 Skrevet 3. mai 2010 Melder meg herved på jenteturen, full fest da ). Regner med dere forstår grunnen *sukk*.. Snakk om å være lei av krangling, grining, sutring, masing, utakknemlighet +++++++ Hvor feilet jeg???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå