Gå til innhold

Trøske.... Noen som har råd og tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 6 mnd har fått dette for et par dager siden - blir nok tur til legen imorgen.... Han har i tillegg vond hals kan jeg høre når han gråter - noen som har råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla hadde trøske når hun var ca 3 uker gammel.

Hun hadde det vel i 4 dager minnes jeg og så gikk det over av seg selv. Jeg var hos hs iløpet av den tiden og hun sa at de som regel lot det gå noen dager for å se om det gikk over av seg selv før de gjorde noe med det.

Når hun hadde det var hun ganske så irritabel, hun er normalt en veldig stille og rolig baby. Hun slet litt med å ta brystvorta også, så matingen tok tid og var frustrerende for både meg og henne siden hun glapp taket hele tiden.

Skrevet

Sønnen min har vært endel plaget med det. Penslet tungen med blå farris flere ganger om dagen... funket som bare det!

Skrevet

Pensler også med blå farris etter råd fra legen..:-)

Skrevet

Jeg fikk streng beskjed om å bruke gul farris jeg, for det er det syrlige i sitronen som gjør at trøsken forsvinner.

Hmm.. forvirret.

Den gule funket her hvertfall.

Skrevet

Hei. Gutten min på 6 uker fikk trøske....noe som også jeg fikk. Smerter/svie i brystet - noe som var meget ubehagelig. Legen anbefalte å smøre brystvorten og området rundt med Canesten etter hver amming. Etter 1. dag var smertene borte og gutten ligger roligere til brystet. Jeg fortsetter behandligen i 14 dager...

Håpet at det skulle gå over av seg selv, men siden det ble smerter....gikk jeg til legen...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...