Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg jobber som lærer på en barneskole (mellomtrinnet). Formen er egentlig rimelig grei, men problemet er humørsvingningene mine. Jeg blir fort sint nå, noe som dessverre av og til går ut over elevene mine. Jeg pleier ellers alltid å ha kontrollen, men nå kan jeg sette elevene veldig på plass hvis de ikke hører etter. Ingen god pedagogikk. Har aldri vært sånn som nå de årene jeg har jobbet som lærer. Sover dårlig, så tåler sikkert mindre på grunn av det også. Hjemme går humøret mitt ut over samboeren min. Han "tåler" det, men syns ikke jeg oppfører meg helt greit overfor elevene noen ganger. Jeg er jo slett ikke sånn hele tiden heller, men likevel er dette ikke helt greit. Hva gjør jeg? Formen ellers er som sagt grei, bare litt trøtt og sliten. Ingen muligheter for omplassering til annen type arbeid på jobben heller.... Går til legen for sykemelding? Noen forslag?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Hva med en mellomting? 50% sykemeldt? UTrolig hva et par dager med hvil kan gjøre! Snakk med legen din da, han burde ha forståelse for dette.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Ungene tåler det nok. Fortell dem at dette er noe graviditeten fører med seg så¨skal u se det ordner seg. Hvis det er spessielt vanskelige klasser eller timer kan du jo forsøke å få byttet dem.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Takk for svar. Kanskje lurt med noen dager fri, for å se om det blir bedre. Men har slitt med humørsvingninger lenge da.... Egentlig ingen vanskelig klasse. Ja, får vel prøve å forklare dem hvorfor jeg reagerer som jeg gjør...... HI.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Skal jeg betale lønna di fordi du ikke kan styre temperamentet ditt?? For det er jo det du faktisk vurderer å be om.... Du kan snakke med lederen din om å få avlastning i klasserommet. Kanskje kan de omplassere noe assistenter slik at du får mer tid til elevene. Kanskje de kan søke tilretteleggingstilskudd for å leie inn en ekstra assistent. Så lenge du ikke er syk, har du jo egentlig ikke krav på sykmelding. gravidhormoner er ingen sykdom...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Ja, jeg prøver å finne en løsning på dette, derfor dette innlegget. Nei, temperamentet mitt klarer jeg dessverre ikke å styre nå. Har aldri noen problemer med det ellers, når jeg ikke er gravid. Jeg kan godt fortsette å jobbe jeg, spørsmålet er bare om det er greit å utsette elevene for at jeg så lett lar meg provosere/ irritere. Jeg ser jo at det går inn på dem. Hvor mye skal de lide for mitt temperament? I andre typer jobber kunne dette sikkert gått greit og uten problemer. HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå