Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg jobber som lærer på en barneskole (mellomtrinnet). Formen er egentlig rimelig grei, men problemet er humørsvingningene mine. Jeg blir fort sint nå, noe som dessverre av og til går ut over elevene mine. Jeg pleier ellers alltid å ha kontrollen, men nå kan jeg sette elevene veldig på plass hvis de ikke hører etter. Ingen god pedagogikk. Har aldri vært sånn som nå de årene jeg har jobbet som lærer. Sover dårlig, så tåler sikkert mindre på grunn av det også. Hjemme går humøret mitt ut over samboeren min. Han "tåler" det, men syns ikke jeg oppfører meg helt greit overfor elevene noen ganger. Jeg er jo slett ikke sånn hele tiden heller, men likevel er dette ikke helt greit. Hva gjør jeg? Formen ellers er som sagt grei, bare litt trøtt og sliten. Ingen muligheter for omplassering til annen type arbeid på jobben heller.... Går til legen for sykemelding? Noen forslag?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Hva med en mellomting? 50% sykemeldt? UTrolig hva et par dager med hvil kan gjøre! Snakk med legen din da, han burde ha forståelse for dette.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Ungene tåler det nok. Fortell dem at dette er noe graviditeten fører med seg så¨skal u se det ordner seg. Hvis det er spessielt vanskelige klasser eller timer kan du jo forsøke å få byttet dem.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Takk for svar. Kanskje lurt med noen dager fri, for å se om det blir bedre. Men har slitt med humørsvingninger lenge da.... Egentlig ingen vanskelig klasse. Ja, får vel prøve å forklare dem hvorfor jeg reagerer som jeg gjør...... HI.