Gå til innhold

Hvis du hadde leid ut bolig, når hadde du spurt etter leia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet, alltid betalt før tida. Gjerne 3-4 dager før forfall den 1. Bodd her i 1,5 år. Jeg har nå skaffet meg fast trekk på husleia, men siden 1 var i helga har banken ikke trukket pengene. Noe jeg trudde de gjorde i forkant av forfall da. Men oppdaget det nå. Så jeg la den til betaling. Men nå blir jo ingenting trekt før i morra. Huff jeg får så dårlig samvittighet ovenfor huseier...æsj hater sånt. Det blir jo fire dager for sent. Jeg har prøvd ringe, men fikk ikke svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vel ha ventet i 3 dager for så å spørre om husleien snart ble betalt. Det er lov å glemme seg eller at en eller annen feil skjer så da kan man vente litt når du normalt betaler før eller ved forfall.

Hadde den som leide hos meg til stadighet betalt for sent så hadde jeg begynt å spørre etter pengene allerede dagen etter forfall. Det er bare fryktelig irriterende med folk som bryr seg så lite om datoer og frister!

Skrevet

Jeg ville nok ha begynnt å lure etter ei ukes tid. Det er jo ikke uvanlig at det blir litt bankkrøll og forsinkelser og setter ikke noen i forlegenhet før jeg tror at de ikke har tenkt å betale:)

Skrevet

Det forstår jeg godt. Forrige måned gikk det faste trekket som det skulle, så rart det ikke gjorde det nå. Skal flytte ut denne måneden også. De sa meg opp, fordi de skal bygge om huset til generasjonsbolig. Jaja...får håpe de får pengene i morra da, vi har ikke samme bank heller så det går vel ratt en dag ekstra der og..... jeg får prøve å få sagt i fra...

Ja jeg har aldri betalt for sent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...