Gå til innhold

Tilbakebetaling til NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et krav fra nav på 20 000 som jeg skal betale tilbake (eller blir vel halvparten pga delt skyld. De gav meg feilinformasjon)

Nå skal jeg få utbetalt en engangstønad pga fødsel, og ingen rett til utbetaling av permisjonspenger. Kan nav da trekke dette beløpet jeg skylder dem ifra engangsstønaden?

Vet at de kan ta fra skattepengene og sånn, men hva med en ytelse som er til barnets behov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De KAN nok gjøre det. Det kan i allefall gjøres i fbm sosialstønad. Jeg synes det ikke er helt ok etisk sett. Greit nok at du ikke ville ha krav på sosialstønad en periode etter du har fått engangsstønaden, men synes det er smålig å kreve refusjon av sosialstønad ved utbetalt engangsstønad. Dette gjorde en kollega av meg...

Pengene skal jo gå til ustyr til barnet, og det blir fort noen tusen enda så rimelig man prøver gjøre det. Er svært usikker mtp feilutbetalingssaker ellers i NAV. Jobber ikke med dette området selv i NAV. Synes du skal snakke med NAV, jeg. Høre om å få delt opp beløpet du skal betale tilbake. Du trenger pengene til barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...