MaRiAnNe_85 Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Husker ikke helt hvordan dette var,selv om det ikke er lengre enn 3 år siden jeg fikk mitt forrige barn Var det ikke slik at man gikk til 6-ukerskontroll hos jm sin (den man hadde under svangerskapet) etter fødselen? Tar de kontakt, eller måtte man ta kontakt selv. Er litt stresse pga av dette da jeg skal bort i den perioden og lurer litt på hvordan dette var. Har heller ikke hørt noen ting om dette... Tusen takk for alle svar
1prinsesse+marsbaby Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 6-ukerskontrollen er hos fastlegen, og du må bestille time selv:-)
MaRiAnNe_85 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2010 Hos fastlege? Hmm..var hos jm sist gang, trodde man gikk dit man hadde gått under svangerskapet? Men får bestille meg time på kontroll da
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 I vår kommune får vi hjemmebesøk av helsesøster en uke eller to etter man kommer hjem fra sykehuset. baby blir veid å man får noen brosjyrer etc... Får time til kontroll på helsestasjonen, der baby blir undersøkt av lege:)
ღMadame_mim ღ Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Den kontrollen må du bestille selv. Du kan selv velge om man vil ha den hos jordmor eller hos fastlegen. Liamsmamma: 6 ukers kontroll er ikke den samme for mor og baby. babyen har en egen en og så må mor også ha en for å se om alt er ok etter fødsel og ha en samtale.
MaRiAnNe_85 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2010 ღMadame_mim ღ : Trodde også man kunne gå til jordmor Skal ringe i morgen for å bestille meg time. Er kjekt å ha en kontroll når man har født vaginalt iaf.. Sist hadde jeg keisersnitt,men fødte vanlig denne gangen og en oppfølgingstime vil jeg gjerne ha takk for alle svar !
Daydreamer 81 Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 I vår kommune blir babyen innkallet til 6ukers kontroll på helsestasjonen. - kun for baby Men jeg/mamman - må bestille seg timer for etterkontroll 6-7 uker etter fødselen hos fastlege (eller jordmor). - kun for mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå