Gå til innhold

er jeg overbeskyttende??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 4 mnd gammel baby.

jeg synst pappaen til babyen blir så fort sint når han skriker, han kjefter ikke men sier hørt "NÅ MÅ DU HOLDE KJEFT" eller "HVA FAEN ER DET NÅ DA" jeg ble veldig sjokka første gang jeg hørte dette og nå tørr jeg ikke la pappaen ha han alene, er så redd for at han han finne på å skade gutten vist han begynner å gråte. han tar jo gutten med seg ut i hagen og ut men jeg tørr ikke være borte fra gutten i flere timer.

men sånn er jeg med venninne også di sier til meg bare gå i butikken du (som er et stykke unda) så passer jeg babyen i mellomtiden. det klarer jeg ikke synst han er så liten enda. når han er større 6-10-12 mnd blir det nok noe annet men nå når han ikke klarer å si ifra er jeg redd andre ikke skal forstå hva han vil og bli sinte pga gråtingnen.

er det unormat å være sånn?? er første ungen, men når jeg leser sånn som di foreldrene som klikker og slår ungene sine ihel pga di gråten og er litt vanskelige, får jeg kjempe vondt i magen og er ekstra beskyttende for min lille

Skrevet

Nei jeg syns ikke du er overbeskyttende.

Du tar deg av ungen din.

Skrevet

så lenge pappaen til barnet ikke slår, rister eller er fysisk med ungen på noen annen måte, så tviler jeg på at han kommer til å gjøre det heller. Jeg har utbrutt noe av det samme når jeg har vært lei gråt i flere timer og ungen endelig har sovnet, for så og våkne igjen med gråt. En blir frustrert! Fedre har ikke like lang lunte som mammaer, for mammaer har en mammabluss som de kan bruke leeenge.

Alle kan si ting som høres feil ut når de er slitne, men så lenge han elsker barnet sitt kommer han ikke til å mishandle det! Snakk med ham om dette, og si til ham at han heller kanskje kan gi deg barnet når han kjenner at barnet blir for mye for ham.. Han vil lære han også.

Og joda, noe overbeskyttende er du nok, men det er nok alle førstegangsmødre;)

Skrevet

Man overfører sin egen energi til barnet så dette har ungen ikke godt av og det gjør hjelper heller ikke barnet til ro. Mannen din må forstå at dette er babyens språk og eneste måte å kommunisere på.

Klarer man selv å være rolig så får man et roligere barn. Det hjelper ihvertfall ikke å vise aggresjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...