Gå til innhold

Håper noen kan svare meg!! Ang mulig fødsel i gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden i dag morges hatt skikkelig tak i magen. Kan minne om kynnere, men syntes dette er vondere. Er det mulige rier? Har jo hatt det siden i 8 tiden uten at det er blitt bedre eller værre. Har prøvd å ta tiden, uten at det er noe regelmessig over det. Har sovet i 3 timer uten at jeg har merket noe. De gangene jeg våknet kjente jeg takene, men sovnet fint igjen.

Er 2.gangs, men forrige fødsel startet med at vannet gikk, 19 dager før termin. Er nå 10 dager før termin..

Er det bare modning eller er fødselen rett rundt hjørnet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt ut som "maserier" synes jeg. Gikk med det en hel uke før jeg fødte nummer tre, de kunne være helt regelmessige (som vonde/kraftige kynnere) i flere timer for så å stoppe opp igjen. Kom og gikk gjennom døgnet, kunne våkne midt på natta og det holdt på hvert tiende minutt i to-tre timer også sovnet jeg og våknet neste morgen uten at noe mer skjedde..

Men de hadde absolutt virkning da, jeg hadde 3 cm åpning og var helt moden da jeg var til siste kontroll hos jordmor, så de er slitsomme men forkorter fødselen endel.

Det er nok ikke lenge til kroppen din er i gang med en skikkelig fødsel, masse lykke til!

Skrevet

Før min andre fødsel hadde jeg mye kynnere som var både vondere og mer regelmessige enn de jeg hadde før første fødsel. Selve fødselen startet ved at kynnerene ble enda vondere, men ettersom jeg hadde blitt lurt flere ganger før, trodde jeg ikke på at fødselen virkelig var i gang, for de var ikke så vonde at det var vanskelig å fungere mens jeg hadde dem. Jeg merket dem bare fra jeg sto opp om morgenen og 2-3timer før det gikk over til regelmessige, enda vondere rier, men nå hadde jeg en kort fødsel, så det trenger jo ikke å bety noe at de ikke holdt på lengre hos meg.

Skrevet

Hvis dette skal holde på i flere dager holder ikke jeg ut. Nå er det VONDT!!!!!!!! Men ingenting regelmessig...

Skrevet

Modningsrier tenker jeg!

Du må passe på å slappe av (sove om du kan, skaff barnevakt!), spise og drikke masse, og gå på do ofte. Er det noe på gang kommer det rier tettere som blir gradvis vondere, og er det fødselsrier merker du det, for det gjør sabla vondt! :)

Ring gjerne sykehuset så de vet det muligens er noe på vei, da får du også snakke med en jordmor som kan vurdere utifra regelmessiheten, styrken på riene og hyppigheten hvor i forløpet du er. Og masse lykke til!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...