Gå til innhold

Jeg spiser på McDonalds på tirsdager og torsdager sammen med ungene...har folk rett til å kritisere meg for det?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dette er et tulleinnlegg, men det er nok flere der ute det faktisk er fakta for. Det er jo litt trist å tenke på at noen foreldre kan være så egoistiske.

Å spise på mac donalds 8 ganger på en måned ødelegger ikke livet, men å gjøre det som en vane med barna igjennom oppveksten deres kan skaffe dem meget dårlige matvaner, dårlig ernæring, og følger som manglende konsentrasjon og vekslende sinnstemning. For man får faktisk ikke noe annet ut av maten på mac donalds enn et realt sukker og fettsjokk. Man kan jo bare kjenne etter hva man helst har lyst til å gjøre etter man har spist seg god og mett på macceren. Det er neppe å holde seg i ro på en skolebenk, eller konsentrere seg over en bok. Eller klatre i trær for den saks skyld.

Man får i seg over hele sitt dagsbehov for energi, og nesten hele livsbehovet for salt, men nesten ingenting av dagsbehovet for proteiner, andre mineraler enn det som er i saltet eller vitaminer. I tillegg finner man mengder av kreftfremkallende transfett i frityroljen. Ingen kostholdsfantast, men hadde heller spist Grandis to ganger i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha, vi spiser faktisk Grandiosa ganske ofte også:)

Livet er en pølsefest!

Skrevet

Etter at vi ble litt sunnere her i huset. (etter barna kom) så bli vi fysisk SYK av maccern og burger King..VI går i dagesvis med oppblåst og uregelmessig mage, småkvalme, trette og humørsvingninger...VI er ikke hpersunne, det er ikke det..Men vi har oppdaget at slik fastfood rett og slett er gift for oss...Barna reagerer ikke, ikke enda..Men vi KJENNER at kroppen sliter med slik mat, så vi lar være...

To ganger i uken er horriblet..Mest sannsynlig tåler dere større dose "gift" enn oss...Vi kjøper nå og da take-away fra andre kjeder..Egon, Kebab osv, reagerer da også noen gang, men blir på langt nær så uvel som av maccern....

Ville likt og visst hv som er i all maten der..Skumle greier i allefall....

Skrevet

Jeg synes to ganger i uka er over toppen mye. Vi spiser av og til junk, men langt ifra så ofte!

Signerer på at du fint kan ordne kjapp mat hjemme som et alternativ. kok mye poteter dagen før og stek disse i panna sammen med bacon og pølsebiter. Godt, mindre usunt enn junkfood fra mac`ern tross alt.

Du har alternativer HI. Du trenger ikke å gjøre ungene dine feite for å gjøre det kjapt med maten!

Du har et ansvar for ungenes helse...

Skrevet

HA HA HA HA!! ;D

Ja, for på Mc Donalds er det skikkelig atmosfære!

Skrevet

Pasta bolognese*

Pasta carbonara*

Beklager, kan bare ikke la deg gå rundt og si karbanada! ;)

Skrevet

Er stekte poteter, stekt pølse OG stekt bacon sunnere enn hamburger med brød? Ja, da vet jeg ikke helt hva som er sunt og ikke sunt. Dersom det er brødet som er så usunt, bør man vel holde seg unna baguetter o.l. også da? ref. til innlegg ovenfor

Når vi er på Mc, så spiser ungene hver sin hamburger med ketchup, og eplebiter og juice. (Vi er der kun når vi er på ferie, og da drar vi ofte)

Vi har faktisk ofte hamburgere hjemme også. Og av og til frossenpizza, lasagne og andre usunne retter.

Skrevet

lag tomatsuppe fra toropose og hiv oppi kokte egg. tar 10 minutter.server med grove rundstykker.

tror du HI tuller jeg da eller så er du tilbakestående

Skrevet

er lasagne så himla usunt da?

spiste det nettopp nå vi. kjøtt, tomatsaus, pasta ost og cherrytomater og grønn salat ved siden av. ser på det som en ganske sunn rett jeg...

Skrevet

Og som du ser av mitt innlegg over, så anser jeg hamburger med hamburgerbrød, eplebiter og juice som helt ok også. Hun under som syns toro tomatsuppe er bedre enn hamburger, må vel være helt bak mål?? Ingenting er vel verre enn posematen som er stappfull av salt ??

Skrevet

Så lenge du ellers er en god mamma så er det vel ett fett?

Tror det er viktigere å gi barna gode verdier enn å bekymre seg over at man tar de med på mc Donalds til tider.

Jeg liker å spise der innimellom med de små jeg selv om gulesider mener det er forferdelig harry og gremmes hver gang vi er der haha...

Jaja hver sin smak sier nå jeg ;)

Skrevet

Tror også dette er tull.. Stakkars unger om det er sant.

Og at de bestemmer selv hva de spiser når de blir større er jo bare tull.. det er du som mor som faktisk bestemmer hva de kommer til å spise når de vokser opp, de kommer jo til å få abstinenser av å ikke spise på maccer'n..

Skrevet

Takk, jeg satt å stuset på hvordan man skriver det... ;)

Skrevet

hehe, ditt troll..

Ja, pøs på!! Hvorfor ikke variere med litt burger king, peppes og dolly..

Skrevet

Til dere som er så imot maccern.

ophra er blitt anbefalt av sin ernæringskokke fyr å spise på macDonald Når hun er på reise fordi det er sunnere en de fleste andre resturanter!

Hun spiser da cesar salaten.

Og om man velger bort pommes friten så er måltidet faktisk veldig likt taco som dere påstår hardnakket er kjempesunt!

Men,personlig syns jeg 2 ganger i uka er litt ofte, om man velger vanlig burger og pommes frites.

Men er det mer usunt en en grandis og taco????For det er jo vanlig mat i de fleste familier 2 ganger i uka.

Skrevet

Hehe, det skinner tydelig igjennom at dette er et tulleinnlegg. Men god underholdning å lese alle svarene her, det finnes faktisk voksne mennesker som sitter å svarer på dette i ramme alvor ;) humrer litt for meg selv her...

Når det er sagt så syne jeg det er skremmende at det faktisk er noen få som nærmest støtter HI her...

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot McD, vi er det noen ganger, ikke ofte.

Skal vi ha kjapp middag, bestiller vi heller kinamat eller sånt noe. Føler ikke det blir så ille da. Og de er på døra vår innen en halvtime. Så da bestiller vi så de kommer da mannen kommer hjem fra jobb med ungene. Eller så henter vi på veien hjem, og spiser hjemme. Godt enkelt og ikke fult så usunt.

Skrevet

Hvis datteren din er 5 mnd så er vel du eller pappan i permisjon og har tid til å lage middag som dere kan ta med dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...