Gå til innhold

Jeg spiser på McDonalds på tirsdager og torsdager sammen med ungene...har folk rett til å kritisere meg for det?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er faktisk nødt til det fordi jeg ikke rekker å lage middag de dagene. Dette har å gjøre med kveldsaktiviteter jeg har fast disse dagene, og da må jeg dra tidlig (barnevakten er bare 13 år, så jeg kan ikke akkurat forvente at hun skal lage middag).

Ungene min elsker McDonalds, og spør ofte om å få det de andre dagene også (sier ja til det av og til, men ikke hver gang da).

Hvorfor er dere så hysteriske med McDonalds?

Ungene får faktisk i seg både salat og tomater, jeg kjøper alltid Mcfeast fordi den ser litt sunnere ut. Til og med minstemann på 5 mnd lyser opp når vi kommer dit, og han har hittil kun fått smake på pommes frites (bare litt selvfølgelig).

Hva er egentlig så galt med McDonalds, jeg begriper det bare ikke?

Jeg tror faktisk jeg blir en bedre mor av å gi dette til barna, siden jeg da slipper stresset med å lage middag de dagene jeg skal ut. Da blir det mindre kjefting på de små.

Skrevet

Du kan ikke si du blir en bedre mor av å ta med ungene på McDonald 2 ganger i uka, for det finnes så fryktelig mange andre alternativer.

Men når det er sagt så er vi også "endel" på McDonald. Ikke så mye som 2 ganger i uka, men det hender vi er der. Det er ikke noe bra med maten, men så er jeg ikke tilhenger av at mat MÅ være sunt hele tiden heller. Det er lov å skeie ut litt.

Ungene digger det, der er det ikke så "nøye" som her hjemme. De må ikke sitte ved bordet til de har spist, de kan få leke litt før under og etter mat, ja stort sett. De koser seg. Jeg syns salaten er grei nok, men jeg spiser som regel nuggets. Ungene spiser happy meal med chips og enten burger eller kylling.

Skrevet

Hmmm..... nei alle gjør som de vil, men du vet vel at fritert mat inneholder usundt fett som er veldig dumt for kolesterolet? det blir avleiringer i blodårene som igjen fører til hjerte og karsykdommer.

Litt spesielt å gi en baby på 5 mnd pommes!!

Men dette er jo sikkert bare et tulleinnlegg?!

det tar 20 min å koke poteter, og under tiden kan du steke fisk eller noe annet, tar vel ikke lenger tid enn å gå inn på maccern, bestille og få maten?

Skrevet

Det fins mange andre bedre alternativer en McDonalds mat som er hurtig å tilberede. Og som en jente på 13 garantert kan ordne. Eller som du rekker å ordne før du drar, men hva du velger å gjøre får være opp til deg. Men syns det var fryktelig ofte.

Men nå gidder jeg ikke skrive hvorfor det ikke er så bra med McDonalds mat for regner med at voksne mennesker klarer å forstå dette selv.

Skrevet

Fritert mat er ikke bra for blodårene. Synes du kan forvente kritikk, ja. Ingen blir imponert ihvertfall. Det er fullt mulig å lage gratenger og fryse ned, ta opp om morgenen og varme på et kvarter etter jobb. Jeg tenker om deg at du tar den enkleste løsningen og driter i dine barns helse.

Skrevet

Nei, det er ikke et tulleinnlegg.

Vi sparer tid fordi vi kjører nesten rett forbi MCDonalds.

Trenger vel ikke å tenke på kolesterolet til barn vel?

Det blir evt når de er voksne, og da er det faktisk ikke mitt ansvar hva de spiser.

Ja, kanskje litt tidlig å gi pommes frites til en på 5 mnd, men han elsker det virkelig:) Dessuten får han flaske også, så det blir et ordentlig måltid.

Skrevet

Lille søte forumtrollet! :P

Skrevet

hehe, ja jegs er nå at det var teit av meg å svare seriøst, dette er jo et tulleinnlegg. "det er litt tidlig å gi henne pommes, men hun elsker det virkelig", hehe, ingen som sier det!

Skrevet

Jeg tror du tuller. Forhåpentlig viser dt veldig få mennesker som forer ungene på den typen "middag" to ganger i uka og av og til oftere. Det tar trossalt litt tid å spise på McDonalds også. Har du dårlig tid kan du vel bare lage maten ferdig kvelden før. Alternativt slutte med disse kveldaktivitetene.

Skrevet

"Trenger vel ikke å tenke på kolesterolet til barn vel?

Det blir evt når de er voksne, og da er det faktisk ikke mitt ansvar hva de spiser. "

Hehe - dagens!

Skrevet

Ja kjempegodt for en på 5 mnd med masse salt på pommes frites.

Årets mor slenger jeg etter deg HI!

Må da kunne gå an å lage lapskaus i beger og ta ut av fryseren dagen før og varme 2 min i micro før man hiver seg i bilen på vei til trening og aktiviteter. Det tar jo like lang tid som mcdonalds.

Du må bare prøve å finne muligheter ..

Skrevet

Vi spiser også på McDonalds relativt ofte, ikke er vi feite og ikke er det noe galt med oss heller! Jeg bare hater å kokkelere, og tyr ofte til lettvinte løsninger. Er ingen dårlig person for det!

Synes ikke alle her inne skal fordømme at andre ikke lager økologisk helsekost til hvert eneste måltid! Blir jo folk av oss som spiser pølser og loff også!

Skrevet

Ja det har de ditt forumtroll... Håper ihvertfall at det er det du er

Skrevet

Beklager men her er ett innlegg som kun er laget for å få sinte svar. Hehe klarer virkelig ikke ta det seriøst. pommes frites til baby på 5 mnd haha yes right.

Skrevet

Jo, du er en dårlig person hvis du lar ungene dine spise på McDonalds relativt ofte. Så lenge dere er slanke så driter du i hva den friterte maten gjør med innsiden av dine barn? Det finnes ingen mellomting mellom friterte poteter og økologosk helsekost. Neida. Stakkars ungene dine som blir avspist med mat som gir null ernæring.

Skrevet

Det ER faktisk ditt ansvar å gi barna gode matvaner sånn at de forhåpentligvis fortsetter med dem når de blir voksne!

Og JA, du legger grunnlaget nå for dine barns helse i voksen alder!

Og en baby på 5 mnd skal IKKE ha pommes frites, med eller uten salt!

Skrevet

Utrolig nok så er det masse mat du kan lage på ti min hjemme.. Dessuten så kan du lage litt ekstra på mandager og onsdager å ha rester på tirsdag og torsdag.. Varmes i mikroen og det tar faktisk kortere tid enn det å parkere bilen, lesse ut barna, stå i kø for å bestille, vente til maten er ferdig så finne bord og spise...

Hurtigmat alternativer her i huset er: Minestrone suppe ( eller andre ferdige supper) med nystekte baguetter.

Salat

Pasta bolognaise

Pasta karbanada.

poteter i hvit saus med spekeflesk til.

Kjøttkaker med poteter. ( Da kan du evt skrelle og kutte poteter for å så legge dem i vann enten om morgenen eller kvelden)

Fiskepinner,

Stekt fersk fisk.

Osvosvosv

Skrevet

Er vel ikke en dårlig mor fordi jeg ikke trøkker i barna soya og tofu vel..!

Ærlig talt..!!!!!

Skrevet

JA! JEG KRITISERER DEG FOR DET!! Og det gjør deg til en dårligere mor, ikke bedre.. Herregud... Men siden ungene elsker det, så kan dere gå på macceren hver dag...

Skrevet

Hva er det som får deg til å tro at du bare har valget mellom tofu og burger? Du er en dårlig mor hvis du går på McDonalds med dine barn to ganger i uken. Fakta!

Skrevet

Hver tirsdag og torsdag? Synes det er litt vel ofte, men spørs hva dere velger også...men tviler på at det uansett er den mest næringsrike og sunne maten som er å oppdrive der. Hva med andre alternativ? Finnes mange kjappe og veldig sunne gode middager man kan lage også, eller middag man kan lage kvelden i forveien som smaker like godt dagen etter. Ville trappet det ned til en gang i blandt jeg ja...vi er på den type steder noen få ganger i året bare. Er ingen helsefreaker heller.

Skrevet

Du synes ikke det er lettere å kjøpe fjordland da? Det er sunnere og billigere. Evt lage middag dagen i forveien før disse aktivitetene. Et måltid fra burgersjappene inneholder lett 1000 kcal med alt inkludert. Fritert drittmat, tomme kalorier og raske karbohydrater. Det fins mange alternativer til å gå på MacDonalds så ofte. Dyrt blir det også.

Skrevet

Å spise junk food 8 ganger i mnd synes JEG at er kritikkverdig ja.

Jeg er langt fra hysterisk, men synes det er tragisk at små barn skal få så mye dritt i seg...

Skrevet

Joda, Fjordland er et alternativ, det er sant. Men nå synes jo ungene at det er fryktelig stas med atmosfæren på MCDonalds også da, det er ikke bare maten de liker.

Ballonger og greier.

Skrevet

nei selvsagt er det helt greit å spise mat med dårlig næring som appåtil er fritert i fett! Det er da bare kos å kjenne blodårene snevre seg inn og blodet tykne :D Og hvis man i tillegg får i seg litt sukker med vann og konditorfarge i, så har man virkelig fått i seg en goood middag som holder en mett og sunn lenge! Og kroppen vil bli helt i ekstase....

Avslutt det hele med dårlig is dynket i sjokolade, så har du en slager, minst 3 ganger i uka!

ære være idiotien :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...