Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jenta mi har nettopp begynt å akseptere sutten. (5 mnd). Er mye lettere når jeg skal legge henne/kjøre bil. Har alltid tidligere vært masse skriking og sutring. Så jeg lar henne få ha sutten når hun skal legge seg ute i vogna, og inne i senga til natta, og når vi kjører bil. Hun koser seg da, og er rolig. Jeg synes det holder, og at hun ikke trenger å ha sutten når hun leker, eller gjør andre ting. (Tenker på skjev tannstilling, og at hun kommer til å bli veldig avhengig av sutten etter hvert). Det syns ikke samboeren min. Han mener jeg tar feil, og at hun burde få ha den så og si hele tia. Hvordan gjør dere det...?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Min jente får kun smokken når hun er trøtt/lei eller skal sove. 16 mnd gammel.. Ser at noen av tennene hennes allerede er litt skjeve, så begrenser smokkebruken veldig. Mener at det kanskje blir lettere med avvenning av smokk i fremtiden da.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Ok. Ja det er vel best å la de ha den minst mulig
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 De bør ikke ha smokken mer enn høyst nødvendig, da smokking virker hemmende på språkutviklingen (et barn babler ikke så lenge det har smokken i munn).
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Takk 13.53, det var et kjempeviktig argument Det kan jeg bruke.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 min gutt på 15 måneder skravler med smokken i munn, men han får jo ikke laget lydene riktig, og det kan være en faktor. de burker da ikke tungen riktig når de prater og kan da slite med de forskjellige ordlydene etterhvert. Jeg er ikke for smokker i det hele tatt, men da guttungen begynte å sutte på tomlen så ga jeg han smokk i stede. Lettere å slutte med den enn tomlen... )
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Jenta mi får kun smokk når hun skal sove. Kaaaaaanskje unntak når hun er syk og veldig dårlig form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå