januarbaby+maibaby Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Er det noen aldersgrense på faddere? Jeg ønsker veldig gjerne at min niese på 14 år skal være fadder for jenta mi... noen som vet om det lar seg gjøre?
NormaJean Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Jeg mener at min eldste søster var fadder for hun yngste søsteren min. Da var hun 10 år gammel!
blomstre Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Sakset fra www.kirken.no "Hvert barn som blir døpt, skal ha minst to høyst seks faddere. Fadderne må ha fylt 15 år og være medlemmer av den norske kirke, eller et annet kirkesamfunn som ikke forkaster barnedåp. Foreldrene kan ikke være faddere. Presten har ansvar for å se til at fadderne oppfyller disse forutsetningene." Ikke alle prester er like nøye... så lenge minst 2 av fadderne oppfyller kravene så kan de være litt mer slepphendte med de resterende er min erfaring. Vet f.eks mange foreldre som har vært faddre til egene barn, og en av fadderne til min jente var ikke medlem i noe kirkesamfunn...
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Jeg var fadder i 2000 og da måtte jeg ha fylt 15 år:) Rakk det akkurat;)
Happilyeverafter<3 Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Jeg fikk være fadder selv om jeg bare var 13 år. Men jeg lurer på om jeg ikke ble "skrevet inn" før etter at jeg var 15 år og konfirmert. Jeg var nå i hvert fall med som alle de andre fadderene var i kirka
NormaJean Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Spurte moren min istad, hun sa at eldstesøster fikk være det symbolsk og så bekreftet når hun ble 15 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå