Gå til innhold

Hvor gamle er de små når de begynner å forstå hva de heter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er bare 11 dager, og han lyder allerede navnet sitt. Kanskje han bare er spesielt intelligent? Jeg har en datter fra før, og hun reagerte ikke på navnet sitt så tidlig. Hun er forresten omtrent like "smart" som sine jevnaldrende.

Blir spennende å se når minsten vokser opp, om han er et såkalt geni-barn, eller spesielt begavet. Har alltid ønsket meg et slikt barn:)

Skrevet

Hehe, 11 dager bare? ;P

Jenta mi på 9 måneder reagerer ikke i det hele tatt når jeg sier navnet hennes, men når jeg ellers snakker med henne får jeg kontakt.

Skrevet

uansett hva du roper når de er så små, så reagerer de jo. herregud det betyr ikk ehan kan navnet sitt.

jenta mi er 7 mnd og snur seg når jeg roper navnet. men hun snur seg også når jeg roper hallo eller "vennen" i samme tonefall.

Skrevet

Men jeg ser jo at han reagerer annerledes når jeg sier navnet hans, jeg kjenner jo mitt eget barn!

Har prøvd å si navnet litt "feil", ved å bytte ut første bokstaven, og da får jeg heller ikke den samme reaksjonen.

Skrevet

Haha, hun kødder jo bare! selvfølgelig skjønner ikke en baby på 11 dager forskjellen på om du bytter ut en bokstav i navnet.

Jeg tror dette bare er tull, men hvis ikke så kan det være lurt å lese litt om hvordan verden ser ut for en baby på 11 dager, lese litt om utvikling, hva babyer skjønner, kan osv. De har ikke følelsen av å være en egen person, de lever i symbiose med mor når de er så små.

Skrevet

Min er snart 16 mnd og reagerer helt klart på navnet sitt ;) Er vel individuelt når det skjer.

Skrevet

Det er jeg som har gutten på 11 dager.

Nei, jeg tuller ikke, jeg ser helt klart at han reagerer på navnet sitt.

Nå tror dere vel jeg er gæren, men da jeg var gravid var jeg hos en spådame som sa at jeg skulle kalle gutten for dette navnet. Han er en gammel sjel som har levd på jorden tidligere under dette samme navnet. Han er født på ny fordi han har noe å utrette som han ikke fikk gjort i det tidligere livet sitt, og dette blir lettere for han dersom han har det "riktige" navnet.

Får vel masse teite svar nå, men dette er helt sant, han kjenner navnet sitt!

Skrevet

Gutten vår var 5 mnd da vi først så han begynte å reagere på navnet sitt. Var helt klart en annen reaksjon enn til andre ord han hørte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...