Gjest Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Er nettopp valgt inn i et styre der det ble opplyst at man får honorar. I fare for å virke glupsk og grisk turte jeg ikke spørre hva dette var på i kroner og ører. Det er en stor bedrift, drevet som aksjeselskap. Ikke en bedrift som drives med så veldig stort overskudd.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Vanskelig å si noe nøyaktig svar, for det kommer veldig an på f.eks. eierskap (offentlig vs privat) samt møtefrekvens og arbeidsbelastning på styremedleme. Tenk deg at det tilsvarer tapt arbeidstid for de timene du bruker på det, og bli positivt overrasket hvis det er noe mer. Det er kjekt med verv!
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Det er privat, men med mange offentlige aksjonærer. Er nå forsåvidt glad bare jeg får "lønn" for de timene jeg er der:)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Det er vel bare å se i budsjettet hva som er satt av for styrehonorarer. Så er det opptil styret innad hvordan denne summen fordeles. Hos oss er det avsatt 20.000 kr hvert år som skal fordeles på 5 stykker. Styreleder for 10.000 kr og de 4 andre får 2500 kr hver..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 De fleste styrene jeg sitter i er i diverse organisasjoner. Der jobber jeg gratis på lokalplan men får møtegodtgjørelse på landsplan. Møtegodtgjørelsen varierer fra 1200,- kr pr møtedag til drøyt 3000,- for et 3 timers møte (er en del papirer å lese i forkant). Det siste er i en offentlig stiftelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå