Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon hjemme med mitt 2 barn.. har ei på 3 i barnehage.

permisjonen går ut i januar og jeg tror ikke vi får plass i barnehagen før august.. tanken er at jeg skal få meg ny jobb, har ikke mulighet eller lyst å gå tilbake til jobben min og håper jeg klarer å få jobb til januar..

men så begynte jeg å tenke at om jeg ikke får barnehageplass før til august, hva gjør vi da?

så nå tenker jeg at det hadde vært perfekt å kunne gått hjemme til august å søkt ny jobb da. meeen, om jeg sier opp får man dagpenger og kontantstøtte eller er det en av delene?

kan jo ikke leve av 3000 kr.

og kan man si opp i permisjonen?..vet det er karantenetid å greier, men om jeg går på dagpenger og blir tilbudt jobb kan jeg jo ikke ta den for jeg går jo hjemme med jenta.. mange tanker som surrer i hode nå ja..

håper det er noen som har vært borti noe av det samme probleme og kan hjelpe meg litt =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner ikke til alt du spør om, men

Kontantstøtte får du uansett om du ikke har barnehageplass

Jeg er relativt sikker på at du ikke får dagpenger om du sier opp selv, men aner jo ikke.

For å få penger til livsopphold fra det offentlige, så må du være syk, eller forsøk å få deg en jobb.

Du kan jo gjøre som andre som velger å være hjemme med barn - knipe inn på utgiftene i god tid og senge standarden litt - spare penger og ha noe å leve av når du har permisjon uten lønn

Det er ikke noe problem å si opp i permisjonstiden.

Skrevet

For å få dagpenger må du søke jobber aktivt. Det vil si at du må ut i arbeid om du får deg en jobb eller NAV finner en til deg. Så skal du være hjemme med barn så kan du ikke få dagpenger. Så du må forholde deg til kun kontantstøtten du får.

Skrevet

okei, men da har jeg blitt litt klokere =) vi må vel klare å finne en bra løsning på dette.. blir vel å gjøre mitt beste for å finne meg ny jobb, også får vi håpe vi får barnehageplass til lille snuppa, evt. dagmamma for noen mnd..=) ordner seg sikkert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...