Snoopy :o) Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg er i min 6 uke og har langt igjen. Er så sinnsykt kvalm at jeg aner ikke hvordan jeg skal klare dette. Noen som vet råd? Jeg har barn fra før av og da syns jeg å huske noen ambefalte B 5 mor kvalme???? Nå har jeg både trålet apotek og helsekost uten å finne B 5. Husker jeg feil? Noen som vet råd? Hilsen en som konstandt propper i meg og det blir ikke bra )
Løvinna30 Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 hei du, huff, jeg satt nettopp og tenkte pp den tiden jeg var så innmari kvlam, jeg hadde nok fått kvalmen til to tre andre gravide kvinner også. Husker jeg ikke gjorde noen ting, jeg spiste, spøy, spiste spøy, og brekker meg av å tenke på hvor dårlig jeg var. noe som hjalp innimellom var Tyrkis Pepper. Jeg prøve seaband, men det hjalp lite på meg. Ingefær-kapsler skal hjelpe, og afipran men det hjalp heller ikke på meg. ingen ting hjalp på meg, jeg spøy som en gris og det var en uke der jeg var helt ødelagt i halsen pga mye oppkast. jeg sluttet å spy hver dag i uke 14. så gikk det gradevis nedover, og fra uke 17-23 spøy jeg kun en dag i uken, -torsdager. hehehe. Lovehearts hjalp meg en del faktisk fra uke 16 ca.. God bedring.
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Snakk med legen din, jeg fikk tilbud om B5 sprøyte, min lege sa det kunne ha god virkning (takket nei) og Postafen tabletter. Ingefærtabletter. Jeg brukte både postafen(2 tab om dagen) og ingefærkapsler. Hadde grei virkning på meg. Noen sier akupunktur virker, men det funket ikke på meg. Grønne(granny smith) epler hjalp meg og. Lykke til:)
Lykkemin Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 ja lakris drops hjalp meg og samt det å gå til akupunktør
*Nøtta* Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 farris og eplenektar kan også hjelpe å holde det litt i sjakk. Ellers så føler jeg virkelig med deg!!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Uff da.. Det høres ikke ut som du har det bo særlig, du får trøste deg med at det vanligvis går over! Frukt var redningen for meg også og juice i uante mengder. Jeg hadde ikke sjans til å ta tabletter av noe slag (det sliter jeg for såvidt med ennå og er i uke 24 nå). Og salt kjeks i senga FØR jeg reiste meg opp på morgenen tok den verste edgen av morgenspyrundene - i tillegg til at jeg flexet på jobben og ikke måtte være til stede på et bestemt tidspunkt. Stress av alle slag gjorde det veldig mye verre for meg.
Pingi83 Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Hei! Huff, føler sånn med deg! Jeg hadde det HELT pyton fra uke 7 til uke14-15. Er nå i uke 17+3. Mens det stod på, trodde jeg at jeg aldri skulle komme meg igjennom det. Jeg kastet opp, sov, kastet opp, sov osv. prøvde å spise litt innimellom men alt kom opp igjen. Eller dvs noe må jeg har klart å holde på, for jeg gikk ikke ned i vekt. Jeg fikk postafen av legen, men det hjalp ikke meg. Så prøvde vi med afipran og det hjalp heller ikke. Jeg ville nok prøvd akkupunktur hvis jeg var deg, har ikke gjort det selv, men hørt om mange som har hatt god effekt av det! Jeg unner virkelig ingen denne kvalmen. Noen dager lå jeg bare å gråt og syntes alt var pyton. Jeg så ingen ende på det, og var veldig lei meg pga dette. Det skulle jo være koselig å være gravid! Men så, omsider, så gav det seg! Hurra! Jeg trodde aldri den dagen skulle komme. Jeg er tidvis litt kvalm enda, men ikke i nærheten av slik jeg var. Jeg kaster ikke opp, og jeg klarer å komme meg ut av huset igjen. Det er utrolig deilig! Så nå kan jeg endelig nyte graviditeten. Det jeg vil si til deg med dette er at selv om alt virker håpløst nå, så vil det med største sannsynlighet gå over! Appelsin,vannmelon og grønne epler smakte meg godt, det var forfriskende, selv om jeg ikke vet om det hjalp på kvalmen, så var det ihvertfall noe jeg syntes gikk greit å spise. Ønsker deg god bedring, og håper det snart går over for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå