Gå til innhold

Jeg mister håret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer? Jeg har ammet i 6 måneder, og nå begynner håret å falle av. Jeg har flere områder på hodet hvor det er kjempe tynt!!

Er det noen som har opplevd det samme? Jeg har ganske langt hår. Burde jeg klippe det? Når kommer det tilbake..?

Skrevet

Det er helt vanlig. Skjer vanligvis mellom 3 og 6 mnd etter fødsel. Det er hormonelt betinget. Kan være ganske ille når det står på. Men bedrer seg gjerne i løpet av 3 mnd.

Var sånn for meg hvertfall. Begynte 3 mnd etter fødsel, og holdt på i 3 mnd.

Ta b-vitaminer. De hindrer ikke håravfallet, men gjør at håret vokser raskere og er sunnere når det vokser ut.

Skrevet

Ble håret ditt kjempestygt? Klippet du det?

Har jo ikke kjempelyst å klippe det, men akkurat nå ser det ut som en drøvtygd høysåte :(

Skrevet

Nja, litt pjuskete ble det jo, har halvlangt hår. Men ikke at det plaget meg, er ikke sååå forfengelig av meg. Visste jo at det kun var for en periode.

Hadde lyst å klippe meg, men det var like mye for å få forandring. Men håret var for tynt til det(har tynt hår til vanlig også), så det ville ikke blitt noe særlig.

Ble brukt mye hårstrikk en periode da, og det er jo samtidig veldig praktisk med små luggende barn i hus også.

Skrevet

Hvor lang tid tar det før det blir fint igjen?

.. Ser for meg mange år..

Skrevet

Det verste er at når det vokser ut masse korte nye hår så får man gjerne en sånn fin "glorie" med hår! Skikkelig lekkert!

Fant en sjampo forrige gang som faktisk hjalp, kjøpte den på parfymeri, heter Charles Worthington, orange flaske, heter Aromatherapy-et-eller-annet. Jeg fikk i alle fall en plutselig bedring da jeg begynte å bruke denne.

Skrevet

Huffda....

Jaja jeg prøver alt jeg, så den shampooen skal jeg kjøpe!

Skrevet

mitt begynte å dette av bare få dager etter fødsel... uff :(

Skrevet

Den er ikke så dyr heller, kostet ca 70 kr for en flaske, men dette er noen år siden.

Skrevet

Det er skikkelig forferdelig ..

Jeg ser helt ærlig ut som om jeg har kreft og tatt stråleterapi. Sånn detter håret mitt av. Kan bare ta hånden gjennom håret, og store deler av håret detter av...

Skrevet

Da må dere i ta vitaminer også. Husk babyen tar mye fra oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...