Gå til innhold

Våren er her , og vi var ute og lekte med barna i går :-) Men det resulterte i at vi måtte vakse vinduer hos den SURE nabodama

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var meg og mannen og våre 2 søte små på 2 og 4 år ute og blåste såpebobbler :-) Vi storkoste oss både voksne og barn men vi klarte ikke å ha kontroll over bobblene ....

Den sure nabodama kommer bort i hagen vår og spør ganske høylytt om hva f... vi driver på med ? Jeg må da bli med bort til hennes hus og se på vinduene og da er uheldigvis 2 av vinduene hennes truffet av bobbler og det er så vidt man ser såpemerkene etter bobblene , hun forlangte da at vinduene skulle vaskes for hun hadde jo tross alt gjort de klar til 17 mai .

Jeg ble letter hissig men vasket til slutt ...

men hva syns dere ? bør man ikke tåle litt såpebobbler eller er vi helt på tur som syns nabodama overreagerer ?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du gjorde det. Jeg ville bare ha ledd av henne og fortsatt med mitt. Hun må jo være splitter pine gal.

Skrevet

Helt enig 11:55

Skrevet

Det hadde ikke skjedd. I så fall må naboen min ta seg en tur for å vaske mine vinduer. Alle de bjørketrærne i hagen hans gjør at jeg får pollen på rutene. Siden hun i utgangspunktet er en muggen kjerring, tjener det ingen å vaske vinduene for henne. Sikkert like sur i trynet neste gang dere ser henne.

Skrevet

Hadde nok blitt irritert jeg også, hvis vinduene var ganske nyvasket. Men derfra til å kjefte og smelle og forlange ny vask er noe annet. Ville vel bedt dem om å gå et annet sted, og forklart hvorfor.

Skrevet

Ha ha, det er det dummeste jeg har hørt på lenge!

Så lenge dere er i deres EGEN hage har hun ingenting hun skulle ha sagt. Hun får være sur på vinden da!

Hadde dere stått i hennes hage hadde det selvsagt vært noe annet.

Skrevet

Har forsåvidt ingen betydning hvor de står. Det er selvsagt ikke bra at såpeboblene treffer andres vinduer. Normale voksne ville ikke tillate at egne barn gjorde det. Akkurat som man ikke tillater at det sparkes eller kastes ball på andres vinduer. Eller mener du det f.eks. er greit å kaste stein over i andres hage så lenge man gjør det fra sin egen hage?

Skrevet

Er litt forskjell på såpebobler og fotball på ruta?

Skrevet

Ja, jeg er faktisk klar over den forskjellen. Men det var nødvendig å trekke visse paralleller for å få en til å skjønne at alt faktisk ikke er tillatt fordi om man gjør det fra sin egen hage, så lenge det rammer andres eiendom. Selv ville jeg følt det som veldig pinlig om jeg var med på å blåse såpebobler og noen av dem traff vinduene til naboen. Det er rett og slett et spørsmål om helt vanlig høflighet og folkeskikk.

Skrevet

Hehehe, 12:15 stiller altså i samme katerori som nabodama; Splitter pine gal. Det må være lov å blåse såpebobler. Det kan ikke være slik at hele gata må sitte musestille og ikke leke eller røre seg i frykt for at noe treffer vinduene dine. Det kunne likegjerne vært fragmenter av kritt/sand/noeannet som ble blåst mot vinduene, eller om de dultet borti trær og dermed bidro til at pollen treffer ruten, lager lyd slik at du blir forstyrret og ikke gjør nøyaktig nok jobb i første omgang osvosv, hvor trekker du grensen? Tror du verden sirkulerer rundt deg og vinduene dine? Nei, du får nok heller skaffe deg en hobby....

Skrevet

At 12:27 fullstendig mangler folkeskikk får vi vel bare ta til etterretning. Også det at hun blir pottesur og illsint fordi noen tillater seg å være uenig med henne. Heldigvis har jeg ikke folk som henne i mitt eget nabolag.

Skrevet

Oj! Ble plutselig glad i naboene mine jeg! De er visst helt normale, vi har både bjørketrær, spiller fotball i hagen (og vi har ikke gjerde mellom tomtene! Iiiik!), blåser såpebobler osv., og vi har aldri hørt et knyst om det. Hvis man er så snerpete på vindusvasken sin, får man bare spikre de igjen og isolere seg fra omverdenen. Ærlig talt.

Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med 12:27. En skal da vel ikke sitte stille med hendene foldet i frykt for at noe kan havne over hos naboen. Mine unger får blåse såpebobler og sparke fotball (da ikke mot vinduene til naboen), men uhell kan skje. Knuser vinduet - jeg erstatter. Kommer det såpebobler på - ja, da hadde jeg latt de bli. har ikke gale naboer som ville klaget på noe sånt.

Skrevet

Med litt folkeskikk på kjøpet pleier det å gå bra. Særlig hvis det kombineres med respekt også for andre enn en selv.

Skrevet

Hun får leie inn noen arbeidsledige islendinger til å ta vindusvask natt til 17. mai. Ny askesky ødelegger de vinduene der på de to ukene uansett. Kanskje hun skulle levere inn et søksmål mot Island i tillegg, for tort og svie dette har medført. Hun høres ut som typen.

Herregud, tåler man ikke mennesker (les naboer) så får man unngå å bosette seg der man har folk tett innpå seg. Skikkelig drittkjærring. Tips russen, så får hun kanskje huset pyntet med egg og urin til nasjonaldagen.

Skrevet

Det går an å bruke hodet selv når man blåser såpebobler. Norge er såpass stort at det går fint an å forflytte seg noen meter hvis vindretningen taler for at de ellers vil treffe vinduene, eller naboens grillselskap for den del. Snakk om å konstruere problemer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...