Gå til innhold

Til dere som ikke har vaksinert barna deres..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å leser pediatri, og holder på med vaksiner og barnesykdommer, og kom derfor bare til å tenke på noe..

Dere som har valgt å IKKE vaksinere barna deres, fikk dere skikkelig info om de sykdommene som det vaksineres mot, og følgene av å ikke vaksniere? (Hva som kan skje om de blir syke etc..)

Og hvordan er det med reise til utlandet, til de landene der for eks tuberkulose er utbredt.. frarådes det?

Jeg er ikke ute etter å vite hvorfor dere ikke har vaksinert..

Hilsen helsesøsterstudenten..

Skrevet

Nå har vi vaksinert, men hvor mange setter spørsmålet ditt på hodet?

Har vi fått info om hva en vaksine kan gjøre av skade?

Jeg fikk ikke info før det oppsto.

Skrevet

Du sier noe der.. men jeg var likevel mest nyskjerrig på infoen til de ikke-vaksinerte i dette tilfellet..

Kan jeg spørre hva som hendte?

Skrevet

Vi vaksinerer ikke mot tuberkulose i det norske barnevaksineprogrammet.

Skrevet

Jeg fikk masse info, mest første gangen, sist gang måtte jeg ha et møte med overhelsesøster, det var for at hun skulle sjekke om jeg viste hva jeg begikk meg ut på. Fint og informativt møte, spesielt for henne.

Skrevet

Vi fikk ett tilfelle av Guillian Barre som kan skyldes vaksine.

Tvillingene venter 5 mnd vaksine, men må settes av spes i barneallergi med ekstra beredskap da de fikk ikke ønskelig reaksjon av første dose.

Masse utslett, og veldig urolige hjalp ikke med paracet.

Gruer meg skikkelig til den vaksinen.

Storebror skal slippe mer vaksiner pga Guillian.

Skrevet

Jo, vi vaksinerer mot tuberkolose i BCG vaksinen i ungdomskolen..

Gjest ->>-
Skrevet

BCG er fjernet fra vaksineprogrammet.

Skrevet

Det var kjedelig å høre.. Men dersom storebror ikke har hatt uheldige reaksjoner til nå, er det vel lite trolig at han får det? Er det riktig å ta han ut av vaksinasjonsprogrammet da? Jeg har ikke selv tatt stilling til vaksine ennå..

Til deg som fikk info: Hva fikk du ang reise til utlandet da? Og hva med de landene man normalt får ekstra vaksiner før man reiser til, er de landene utelukkede reisemål?

Jeg er altså bare nyskjerrig på hvordan det hele foregår..

Og jo, det stemmer det anonym over sier.. Vi vaksinerer mot tb i BCG vaksinen..

HI

Skrevet

Åh, er den det? Da er faktisk ikke vår pensumlitteratur oppdatert da.. Det var jo litt nifst =P

Gjest ->>-
Skrevet

Nei, vi gjør ikke det. BCG-vaksinen er fjernet og vi har ikke lenger noen tuberkulosevaksine i det norske vaksineprogrammet.

Gjest ->>-
Skrevet

Det ble gjort i fjor, så du kan sikkert ikke vente annet. Men folkehelseinstituttet på nett og slikt er jo oppdaterte.

Skrevet

Ja jeg ser det nå =) bra den beholdes til de fra land med høy forekomst da.. Noen som vet hvorfor den ble tatt vekk fra det norske vaksinasjonsprogrammet?

Skrevet

Syns nå at en Guillian Barre er uheldig nok.

Er to år siden, og han trenes opp enda.

Lettere å få igjen når en først har hatt det, og den har en dødlighet på opp til 10%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...