Gå til innhold

Gravid, tannlege og ekstrem tannlegeskrekk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake tror jeg at jeg mistet en fylling i en jeksel, noe var det hvertfall som datt ut, så ble et hull i tanna. Forrige lørdag knakk denne tanna, den ene siden er liksom nesten borte. Er ikke vondt, men tør ikke tygge på den siden i munnen og bruker munnskyll febrilsk for å ikke ha matrester inni tanna.

Vet at jeg burde ringe tannlege, men jeg er livredd. Gråt i to timer da tanna knakk, for jeg VET jo at jeg bare må. Er så redd for å begynne å gråte i tlf når jeg bestiller time, jeg er virkelig LIVREDD! Og siden jeg er gravid er de kanskje litt forsiktige med å gi beroligende/smertestillende? Jeg får helt panikk bare av å være på et tannlegekontor...

Noen som har fått beroligende hos tannlegen under graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så drit i å gå da

Skrevet

Noen som har stått opp med feil fot idag 1234?

Hvor i landet bor du? Noen tannlegesenter har mailadr, kanskje du kan sende en mail og bestille time istedet for å ringe?

forklar situasjonen. Noen steder bruker man lystgass, og det er ikke farlig for gravide. Ellers er det ikke farlig å bruke lokalbedøvelse.

Jeg vet, hvor vanskelig det er. Hadde ikke vært hos tannlege på åresvis, men klarte å komme meg avgårde i høst.

Anbefaler deg å få fixet det før fødselen. Man vet aldri hvor lang tid det tar å komme seg etter på. JEg hadde ikke kalrt å sitte i en tannlegestol med smerter i bekken, melkspreng osv.

Ønsker deg lykke til:) klem

Skrevet

Så lenge det ikke er vondt har det ingen hast. Bare vent til du ikke er gravid lenger du, så slipper du i hvert fall tenke på den biten.

Jeg har gått med et sånt "krater", etter at en plombe falt ut, i noen år nå, og det blir nok fort et år eller to enda før jeg har råd til å gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...