Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Gutten min er drøye 2 uker gammel, og jeg har gått fort ned i vekt etter fødselen uten å gjøre noe for det. Men, magen er ikke fin altså! Kjenner at musklene nesten har trekt seg sammen, kan i allefall ikke stikke en hånd inn mellom magemusklene, bare noen fingre.. Vet at jeg må gi magen litt tid, men lurer veldig på om det blir bikini på meg i sommer... tror ikke det. Ser ut som jeg er sånn 20 uker på vei. Og den henger litt + strekkmerker. Ikke fint. Hadde stoooor mage - så ikke så rart den er sånn men.. Dere andre som har fått flere barn: Tar det lengre tid for magen og bli tilnærmet normal med nr. 2 enn med nr. 1? Jeg fikk førstemann i juni-08, så ikke så lenge siden.. Og hvor lang tid tar det før strekkmerker lysner litt?
Mia29 Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Vel, det blir bikini i sommer, men jeg må nok kjøpe ny. Ett år etter har jeg innsett at kroppen nok ikke kommer tilbake til slik den var før fødselen igjen. Jeg hadde gjennomsnittlig vektoppgang under svangerskapet, men veldig stort SF mål. Etter 2 uker var jeg tilbake i før-svangerskap vekt. Nå ligger jeg litt under dette. Magen min har på et vis blitt "flat" igjen, men konsistensen er jo en helt annen. Har ikke så mye strekkmerker, men det lille jeg har går rimelig ton i ton med huden nå. I min slekt er det masse tynne damer med mager med for stor hud etter fødselen. Så jeg blir nok ikke noe unntak. Men jeg tror jeg kan gå med bikini hvis jeg bare finner riktig type ;o) Jeg brukte et stramt sjal rundt magen i ukene etter fødselen. det skal visstnok hjelpe. Kommer nok til å gjøre det etter evt andre fødsler også. Selv om magen er slapp fortsatt så er den kanskje ikke like slapp som andre mager i slekta. I alle fall ikke enda. (Vanlig med mange barn hos oss.) Du må ha lykke til med bikinisesongen. Kroppen blir kanskje ikke som tidligere sesonger, men alle kommer bare til å beundre den lille gutten likevel ;o)
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Hei på deg.. Nå har jeg bare ei lita vakker jente som blir 5 mnd 12 mai. Jeg la på meg til 66 kg under svangerskapet, ingen strekkmerker heldigvis. Men,ammer ikke så killoene gikk sakte av.. Nå er jeg ca i mål. Veier 51 kg nå. (veide 48 før svangerskap) Så her blir det bikini. Nå skal det sies at magen forandrer seg jo den, puppene også. Sier til meg selv at jeg har fått verdens deiligste jente så da får det bare være. Er fornøyd med at jeg slapp strekkmerker i grunn. Så alt i alt er jeg fornøyd jeg etter fire mnd. )
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Over 5 mnd siden fødselen her, og magemusklene har enda ikke trekt seg helt tilbake... :-( Men det kommer seg (nå ser det "bare" ut som jeg er 4 mnd på vei). Resten av kroppen er mer eller mindre som før.
Lemonia Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Jeg la ikke på meg noe som helst under svangerskapet, hadde litt over streken på SF-målet så ganske stor mage. Allerede dagen etter fødsel kunne jeg gå i de vanlige klærne mine og da jeg veide meg en uke etterpå veide jeg ca 8 kg mindre enn før jeg ble gravid. Magen var imidlertid litt kvapsete en stund etterpå, husker ikke hvor lenge for det plaget meg ikke siden jeg kom inn i de vanlige klærne mine. Husker dessverre heller ikke akkurat når strekkmerkene forsvant, men sommeren etter (6 mnd etter fødsel) var de i allefall helt lyse.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Er 8,5 mnd siden fødsel her, fødsel nr 4, og ja, det tar lenger tid for hver gang hos meg i hvertfall. Nå tror jeg kanskje magen min er ødelagt for alltid. Etter nr 1, og tildels nr 2 ble den ganske flat og fin igjen etter et par mnd, men etter nr 3 var den skikkelig kvapsete og nå er den ekkel. Ser grei nok ut når jeg står, men skikkelig bolle når jeg sitter. Må innrømme at jeg ikke har jobbet så mye for å få den flat igjen heller da, men nå skal jeg igang. Verste er egentlig at huden er så...løs? Den henger ikke på meg når jeg står, men den skrukker seg når jeg bøyer meg :-( Æsj. Har sett mye værre mager enn min, men min er ikke så fin den heller nå. Nå har jeg født 4 ganske store barn da, 3 av dem på over 4 kg og lå øverst på eller over hele det grønne feltet på SF mål med alle fire.
ett til! Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 gutten min er 4 mnd nå,og jeg er mer eller mindre tilbake i samme form som før jeg ble gravid,pluss 1-2 kg.men magen min er IKKE den samme,den er mye løsere og jeg har mer fett enn det jeg hadde før graviditeten. jeg trener to ganger i uka og håper det skal bli helt som før fødselen snart. dette er barn nr.to,og det tok lengre tid denne gangen.den første gangen var jeg tilbake i mine normalklær rett etter fødselen. tror det er veldig lurt å trene kjernemuskulaturen,slik at de ingre musklene som holder kroppen vår oppe blir stram,da får vi finere holdning og magen blir flatere av at holdningen og de indre magemuskler er sterkere.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har ennå ikke begynt å trene kroppen etter fødselen. Jeg var godt trent før graviditeten, men nå ser jeg ikke ut. Dvs jeg veide mindre rett etter fødsel enn før jeg ble gravid, men alt henger og slenger. Magen ser helt jævlig ut, og det tyter lovehandles ut overalt Lårene og rompa er slapp, så for min del blir det ikke noe bikini i år. Men som sagt, jeg har ikke trent en skit. Hadde jeg det gjort, så hadde det sikkert sett bedre ut
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 er forresten 7 mnd siden fødselen. Men det skal sies at jeg har lagt på meg etter fødselen. Spist masse sjokolade og vært masse inne pga av den helsikes vinteren som har vært. Magen min var mye flatere rett etter fødsel enn hva den er nå. Husker jeg bare hadde litt løshud, mens nå er det mer fett.
septbaby09 Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Ha ha Vestlandsfanden, jeg må bare signere deg!! Er 7 mnd siden her også som du vet Var ganske godt trent før fødsel, trente ihvertfall 5 dager i uka. La på meg 23 kg i graviditeten, men 4 uker etter fødselen hadde jeg bare 3 kg igjen. Men, så er det denne vinteren med alle disse lange gåturene det ikke ble noe av, sjokoladesug som har tatt helt av, og minimalt med trening. Men nå, siste 2 ukene og frem mot sommeren er det virkelig en jobb som må gjøres. Har 8 kg til ønskevekt jeg hadde før graviditet, masse som tyter ut her også. Kan bare glemme å få på meg gamle jeans, så jeg elsker tights som ser ut som jeans Og lange topper Mageskinnet er pløsete, armene dingler, og rompe og lår disser som aldri før, æsj!! Satser på og gå ned noen kg og kanskje stramme opp litt ihvertfall Nå angrer jeg på at jeg ikke bare gjorde litt innsats, men som samboer sier, man skal jo kose seg litt også haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå