Gå til innhold

Prøve å bli gravide igjen, men ikke regelmessig mens enda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jenta vår er nå passert året og vi tenker å snart begynne å prøve igjen. Jeg harimidlertid ikke fått regelmessig mens enda, så er litt spent på hvor fort det går. Fikk tilbake mensen da hun var 8-9 måneder. Noen som har noen erfaringer eller tips å dele? Jeg har ikke brukt hormonprevensjon etter svangerskapet. Har nesten sluttet å amme. Nå er jeg snart en uke forsinka med mensen. Men to tester bekrefter at jeg ikke er gravid. Ganske frustrerende da jeg bestandig har hatt 28 dagers sykluser tidligere. Håper ikke dettegjør at det blir veldig mye vanskeligere å bli gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar til deg, men vi prøver på det samme:-)

Nå er småen 8 1/2 mnd, og han ammes fortsatt 4-5 ganger i døgnet... Synes det er litt vanskelig å slutte med amming bare fordi jeg vil bli gravid, men alderen tilsier at vi ikke bør vente for lenge med å prøve. Mensen har jeg ikke sett noe til enda, men synes jeg kjenner murringer og litt tak i eggstokkene ganske ofte. Kjente du noe til dette før du fikk mensen?

Har teste og gravid er jeg ikke.-)

Skrevet

Ja. Syntes jeg hadde "sykluser" en to-tre måneder før jeg fikk mensblødninger. Hos meg kom mensen tilbake når jeg var nede på 4-5 amminger slik du er nå. Jeg hadde da ammefri ammefri mellom 21.30 og 06. (Den siste gangen pumpet jeg for å unngå spreng og ikke miste melka.)

Skrevet

Kanskje jeg skulle ta den siste ammingen kl 23.30 og skyve den litt fremover da. For han våkner jo faktisk 21.30.. Og pumping har heller ikke tenkt på, mulig jeg kan bruke det litt som avvening. Han blir temmelig sint når han ikke får puppen sin:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...