Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg skal antageligvis begynne å studere ved UIS til høsten. Jeg hadde tenkt å søke etter leilighet gjennom Studentsamskipnaden men er ikke lenger sikker på om jeg vil det. Jeg tenker på at datteren min skal jo tross alt være med på dette hun og, å vi har allerede flyttet en gang (mens hun var 9 mnder da, men allikevel). Hun vil være 1 år og 5mnder ca år når vi skal flytte igjen. Tenkte litt på at jeg kunne ha tatt opp studielån (i tillegg til OS) for da har jeg bedre råd og nok til en leilighet som ikke er gjennom Stundentsamskapnaden, for har jeg leilighet gjennom dem må vi jo flytte igjen etter 3år. Jeg vil nok ikke ha råd til en leilighet uten, til 8000kr (+ -) + strøm om jeg bare har OS. Det er jo blitt sååå dyrt å leie, og jeg vil ha 2 soverom. Jeg skal tross alt trives der jeg bor, og nå når jeg har et barn syns jeg det er viktig å ha et "skikkelig" hjem. Jeg vil at hun skal vokse opp i en stabil hjem og vil dra henne med på minst mulig flyttestress. Nye barnehager og vil det bli nok av. Hun går i en nå, og skal over i studentbarnehagen når jeg begynner å studere, å må jo i en ny når jeg er ferdig med studiene. Off,syns d er mer enn nok..men det må desverre bare bli slik. Hva synns dere om dette?
Verbena Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Flytt inn i studentleilighet om du får å spar penger. Er trangt nok økonomisk å være student. At jenta de får noen flyttinger bak seg går helt fint. Du som voksen må bare være bevist på at det er slittsomt for både små og store å flytte. Min eldste gutt på nå 6,5år har flyttet intet mindre enn 5ganger så langt og lillebror på 4,5år har flyttet 3ganger. Og de synes bare det er rå kult å få nytt rom å nytt nærmiljø. Det blir rett å slett hva man gjør det til. Om du gjør flytting til noe spennende og kult, så er det ikke noe problem. Og hvor morsomt er det ikke å få bestemme litt selv hvordan man vil ha det nye rommet sitt osv.
lille sprelle Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Fått meg studentleilighet. Så lenge dette her skjer når hun er i førskolealder, så hadde jeg ikke tenkt tanken en gang! De har sikkert et bra barnehagetilbud også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå