Gå til innhold

oppryddingshjelp av mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset er bare et eneste kaos og med en liten baby og dårlige husmoregenskaper vurderer jeg å spør mammaen min om hjelp til å renske huset mens vi er i syden 2 uker. det er stue, kjøkken og tre soverom som virkelig må tømmes for rot og skrot.

Hva ville dere betalt for dette? (mamma er førtidspensjonert og hjelper meg gjerne gratis , men til dette prosjektet bør en betaling til synes jeg)

Skrevet

Hva er vitsen dersom dine husmoregenskaper likevel er så dårlige at det kommer til å flyte igjen innen kort tid?

Du burde heller ta rassiaen sammen med mamman din da, sånn at du kanskje lærer litt underveis.

Skrevet

Oisann litt pinlig situasjon du har kommet opp i da. bra hun ikke har kontaktet barnevernet. Men hvis du nå skal betale henne for å renske hele huset deres praktisk talt synes jeg du burde gi 3000 kr!

Skrevet

Først og fremst bør du signere en kontrakt hvor du lover at uansett hva hun gjør/kaster osv så blir du ikke sur.

Hadde personlig aldri hverken latt noen andre "renske huset mitt" eller tatt på meg å gjøre det for noen annen.

Skrevet

Jeg er i full jobb, alenemamma for to barn på 2 og 5, og huset flyter innimellom her også, men jeg hadde ALDRI bedt min mor om hjelp til å rydde og renske huset mens jeg selv var på ferie!! For ei skam! J

Jeg klarer meg selv gjennom sykdom, harde perioder og økonomisk, og syns det er helt forkastelig at folk må be mamma om hjelp til å rydde.. Rydd selv!!!

Skrevet

Skam? Hun ville ha gjort det gratis, hun er glad i husarbeid (hører vel til den rette generasjonen) Men jeg vil heller betale henne som kjenner meg og vet hva hun kan og kan ikke kaste enn en fremmed reingjøringsarbeider. Men nettopp fordi det er en stor jobb vil jeg betale henne!

Og du som nevner barnevernet? Håper virkelig de har bedre saker å ta seg av en enn litt rotete mor. Ærligtalt det er rot det er snakk om ikke møkk. Vasker da huset selv om jeg ikke har ryddet så mye.

Jeg klarer meg og selv, men er det så galt å ta i mot hjelp ? Jeg hjelper min familie når de trenger det. Og jeg har aldri hjelp bortsett fra de gangene moren min er her (vi bor 5 timer unna hverandre så det er ikke så ofte hun er her.) Jeg har aldri barnevakt, så det er ikke mye fritid her.

Skrevet

Mens dere er i syden????

Det hadde jo vært en fordel å sette av en helg sammen med mammaen din og få ryddet opp i ditt eget rot, samt lære litt...

Tror jeg hadde død av skam hvis min familie skulle komme å rydde og vaske for meg mens jeg dro på heisatur...

Skrevet

Skal du be moren din komme å rydde og vaske huset mens dere er i syden, og i tillegg bor hun 5 timer under??? Eier du ikke skamvett???

Skrevet

jeg har da ryddet før, trenger ikke lære det, men etter 6 måneder uten særlig søvn, aldri barnevakt, 3 barn som skal ha sin oppmerksomhet, har jeg ikke hatt ork eller tid til å ta tak i dette.

Men dette var et spørsmål om hvor mye jeg skal betale henne og ikke om dere syns det er ok at hun gjør det eller ikke.

grunnen til at hun vil gjøre det når vi er i syden, er jo fordi det er enklere å ta dette når ikke huset er fullt av mennesker som flyr rundt.

Skrevet

Hva om hun passer barna en helg da??? Så kan du og mannen rydde???

Skrevet

Den skriver jeg under på, det var en fantastisk idè:))

La mor få se barnebarna, så kan dere ta dere selv i nakken!

Noe annet er bare skammelig..

For det første burde du betale henne 3000,- for å rydde der, og i tillegg burde du dekke reisa hennes, kilometeravgift, matpenger og bensin også.

Totalt 5000,-! Syns du er skammelig, det er mange andre som sitter verre i det enn deg, så grip hendene fatt og ta ansvar for ditt eget rot!

Skrevet

Forundrer meg ikke hvis det er samme anonym alle svarene du har fått på innlegget ditt Hi, ikke bry deg om det..

Istedet for å betale noen fremmende for å ordne i huset deres, hva er galt i å spørre mor? Ser ikke helt hva som er galt jeg. Hun er førtidspensjonert, og kan se på dette som en liten jobb hun får betalt for. Hva er problemet liksom. Mamma hadde gjort det uten å blunke, glad for å hjelpe meg hvis jeg hadde vært sliten.

Hun hadde sikkert ikke ville hatt betalt for det, men det er nå en annen sak. I vår familie er det vanlig å hjelpe hvis noen trenger det.

Spør mamman din du HI å drit i teite svar!

Skrevet

Moren min higer etter å få lov til å vaske/rydde/hjelpe osv. Så at det er skammelig å høre med moren sin skjønner jeg ikke helt.

Nå har jeg aldri faktisk latt mamma vaske huset mitt, mest fordi jeg vil heller ha fremmede enn min mor til å gjøre slike kjedelige oppgaver;)

Men nå som det nærmer seg termin så lurer jeg på om jeg skal si ja. Hadde vært utrolig digg å slippe å vaske gulvene og badet.

Mamma elsker å hjelpe, tilbyr seg HELE tiden! Må si nei oftere enn ja. Feks så insisterer hun på å hente gutten i bhg selv om jeg bor 10 minutter gange fra den. Men har kommet frem til at hvis det gir henne sååå mye glede som hun gir utrykk for så bør det jo være greit?

Men HI, jeg hadde nok heller ryddet opp skrotet selv og evt hørt om hun hadde hatt lyst til å vaske ned huset etterpå. Rot kan man nesten bare selv få orden på, hjelper ikke å få en utenforstående til å komme inn for å sette ting på plass.

Skrevet

Her bor moren faktisk 5 timer unna da..

Skrevet

og da er det ikke greit å betale moren for det, fordi hun bor 5 timer unna?

Skrevet

Clean your own damn house, you dirty little girl!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...