Gå til innhold

Trøtt eller lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig, og unga er i barnehagen. Jeg har vært hjemme alt for lenge (skal begyne å jobbe snart).

Men jeg sover jo om natta.

Jeg la meg 22.30 igår og sov til 6.20 da mini våkna.

stelte unga og leverte dem i barneghagen kl 8.

Nå sitter jeg i sofaen, trøtt som en dupp, kunne fint ha sovna hvis jeg la meg ned nå. gjør ofte det, sover fra ca 9.30 til 12.13, like trøtt når jeg våkner.

Får ikke gjort noenting hjemme, ser ikke ut her.

sitter nesten bare i sofaen, alt er et ork, sliten, trøtt, tiltaksløs.

Tror dere at man bare blir sånn (lat) fordi man går hjemme?

Eller er det noe galt med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir sånn av å være hjemme. Helt tiltaksløs og trøtt (lat om du vil), derfor foretrekker jeg å jobbe. Da sover jeg bedre, har mye mer energi osv. Vi har knapt hatt det bedre enn det lille året jeg rakk å jobbe fulltid med 3 barn og etterhvert nr 4 i magen, da var alltid klesvasken unnagjort, huset omtrent plettfritt, storkoste meg med ungene osv. Tror noen blir veldig sliten av å jobbe og trives godt med å gå hjemme, mens andre blir tiltaksløs og slapp av å gå hjemme og får energi av å jobbe. Du hører antagelig til siste gruppen :-)

Skrevet

Jeg tror man bruker den tiden man har.

Går selv hjemme pga helsa, men trener som en tulling for å komme meg tilbake i arbeid.

Anbefaler at når du har levert unga i barnehagen, så tar du deg en skikkelig trimtur før du tar en dusj og deretter setter i gang med det som skal gjøres for dagen.

Om det er noe galt med deg, er legen den beste til å svare på

Skrevet

Slik er det her også så du er ikke alene;)

Skrevet

Er nok ikke noe galt med deg, man bare blir sånn :P Du bør skrive liste over alt som skal gjøres dag for dag, med faste oppgaver på faste dager og gjerne tidspunkt. Det funker for meg om jeg blir altfor lat. Og begynn på nytt neste dag om det ikke går den ene dagen. Og så funker jo alltids trening om man trenger energi, men det har jeg ikke noe tips å komme med, for jeg er helt elendig til å trene...

Skrevet

En kan jo være syk t.d. stoffskifte osv. Jeg var arbeidsledig en kortere periode, og da ble jeg sånn. Deppa, og null energi. En har mulighet til å utsette ting, og det ble til at barna ble hjemme slik jeg fikk ræva i gir.

Skrevet

Du er definitvt ikke alene i å ha det slik! Jeg blir også sånn av å ikke ha noen aktiviteter. Nå feks sitter jeg fortsatt i morgenkåpen:-0 Greit nok at jeg har 2 uker til termin og sover dårlig.....

Men ellers så prøver jeg å ha visse mål, feks rydde opp i boden, ordne klær, vaske hus osv. At de skal være ferdig til visse tidspunkt!

Eller så er det faktisk ganske lurt å lage avtaler tidlig på dagen, da kommer man seg fortere ut av huset og i gang med dagen.

Man er ikke lat,men man blir fort tiltaksløs av å ikke ha noen gjøremål!

Skrevet

Husker jeg var sånn da jeg var arbeidsledig i allefall. Gadd mye mindre i heimen da enn når jeg jobber.

Forøvrig, en blir jo veldig trøtt av å sove for mye også. Du burden kanskje slutte å ta den morraluren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...