Gå til innhold

Synes dere det er greit at vennene deres "tar" barnevogna når dere er ute og triller? Er jeg rar som ikke liker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen barnløse venner som alltid tar over barnevogna når vi er ute og triller tur, eller er på kjøpesenter o.l. De spør ikke heller, bare sier "jeg vil trille".

Det er jo ikke det at det er noen big deal, men jeg vil faktisk trille selv! Det er mitt barn, og jeg er jo kjempestolt! Jeg har jo gledet meg masse til å ut å trille tur!

Det har faktisk blitt slik at jeg unngår å spørre spesielt hun ene om å bli med på tur, fordi jeg ikke fpr røre vogna selv.

Je, jeg ser at det er en filleting, men jeg reagerer allikevel. Er det bare jeg?

Skrevet

Hehe, ja da er du litt rar.

Tenk på at du kan jo trille når som helst, er det ikke bare kjempekoselig at de har lyst da?

Skrevet

Jo mer, jo bedre. Værsågod. Det er jeg som skal slite med trassalder fra de er 2 til 30, så jeg syns bare det er greit. :) Men vi er nok forskjellige der, man får følge sine egne grenser, innenfor en viss rimelighet, syns jeg.

Skrevet

Hehe... Mammaen min gjør dette. Vi går ved siden av hverandre og jeg triller, så går hun nærmere og nærmere, så er en hånd liksom tilfeldig på håndtaket, så begge og jeg blir diskret puffet unna slik at hun kan trille barnebarnet sitt. Synes det er knallsøtt, spesielt når hun ble litt rød i kinnene når jeg kommenterte at hun kan jo bare spørre dersom hun vil trille. Gjentok seg nesten hver gang i starten når vi møttes ute med vognen, nå bare "gir" jeg henne vognen med en gang.

Så lenge babyen min ikke hadde reagert tror jeg ikke at jeg hadde brydd meg om at venninner trillet heller, men hadde nok satt pris på at de spurte og ikke bare tok vognen.

Skrevet

Sier meg enig med Anne-B blir trebarnsmor jeg. Vil de trille så gjerne for meg. Og skulle de få lyst til å ha en trassig 4,5åring som BARE gjør det han vil, så er det bare å si fra. Han lånes ut på ubestemt tid!

Skrevet

Synes selv det var helt ok jeg at venner kunne trille, men hadde ikke så mange barnløse venner jeg kunne gå å trille med så var kjempe glad de gangene andre ville ta over barnevogna. Når feks mamma og jeg gikk tur så trillet jeg skjeldent, samme med turer med mannen, lot ham trille stort sett da.

Vi er alle forskjellige, men synes det er litt rart, er mer enn nok anledning til å trille selv synes jeg, så hvis andre har glede av å låne litt så er det helt i orden. Kan være en oppmerksomhets greie også enkelte har tror jeg, den som triller blir automatisk tatt for å være foreldreren kansje hvis det ikke er opplagt pga alder at det ikke kan være tilfelle???

Min mor ble ofte tatt for å være mamman siden hun er ung og holder seg godt, men jeg brydde meg aldri. Eneste gangen jeg har reagert var da jeg og pappa var ute og gikk, han traff en kollega fra plattformen og vedkommende trodde jeg var pappas nye kone ( pappa er fortsatt gift med sin første og eneste) og at pappa hadde satt i gang med småbarn igjen....ble litt perpleks begge to da..men fikk oss en god latter.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sier som hu over her, jo mer jo bedre! Jeg har de 24/7, så om noen vil ta "ansvaret" litt så er det bare flott :)

Skrevet

Hehe ja litt rar syns jeg også:)

Du kan jo trille når som helst og kose deg heletiden med barnet. Syns det bare var kjempekosleig jeg når mine venninner ville trille:)

Men hvis du syns det er så plagsomt, ville jeg vel kanksje sagt det til dem da.

Skrevet

I begynnelsen synes jeg det var litt drid og være sammen med hun ene veninna mi for hun skulle ta over vogna, og jeg ville jo helst trille selv siden jeg hadde jo nesten nettopp fått babyen min.

Men nå bryr jeg meg ikke så veldig mye lenger, men liker og trille selv egentligt fordi jeg har da mer kontroll på ungen og slikt og kjenner ungen bedre enne mine veninner, og når for tiden er det ikke kjekt og sitte i vogn:P

Men jeg forstår deg, det er veldig plagsomt når de bare komme og vil ta over vogna, en ting om de spør:)

Skrevet

Hehehe... Nå forstår jeg i alle fall at jeg er tåpelig. Når "ingen" føler det samme som meg... *flau*

Det er helt greit når det er mamma eller samboeren som vil trille, det er når det er venninnene mine jeg ikke liker det. Og ja, det handler om at hun ene liksom "later" som om ungen er hennes, og det synes jeg er litt ekkelt... Dessuten er jeg jo så utrolig stolt over å være mamma til dette lille nusket, og vil liksom at hele verden skal se at det er min datter ;)

Ja, det er sprøtt, men jeg føler det sånn...

Det rare er at dette er unge nummer to, og at jeg fortsatt føler det sånn...

Skrevet

Har selv vært der og "tatt" vognen til venninner og det har vært sååå koselig uten å tenke over at mammaen kanskje ikke satt like stor pris på det (ingen ting ble sagt i hvertfall).

Nå har jeg selv barn og venninner som vil trille uten å spørre, og det har aldri falt meg inn at det var provoserende på noen måte og det til tross for at vi slet i 4 år før vi endelig ventet barn selv.

Så, vær stolt over at noen synes barnet ditt er vakkert og vil kose og trille ute med et smil om munnen :)

Skrevet

Ja, du er rar.

Jeg synes det bare er koselig at andre vil trille jeg, og kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvilken skade det kunne gjøre at en venninne trillet i stedet for meg!

Jeg kan godt forstå at barnløse venninner har lyst til å trille litt, på samme måte som de sikkert har lyst til å holde, kose og leke med barnet når dere er inne (eller får de ikke lov til det heller ;-)

Har ikke hørt om noen andre som har reagert på det heller, så er fristet til å si at her er det nok (i hvertfall nesten) bare deg.

Skrevet

Jeg vet det ikke er særlig politisk korrekt å tenke slik, men jeg har hatt det på samme måte som deg. Jeg ville trille barna mine selv.

Heldigvis har jeg ikke hatt så mange barnløse venner at det har vært noe problem, men likevel.

Så jeg forstår at du har slike tanker, dessuten tenker jeg at det er vanlig folkeskikk å spørre om man kan trille.

Skrevet

Skjønner følelsen med at hun later som ungen er hennes, blir liksom rart og ubehagelig. Liker å ha kontroll på at ungen har det bra, for varm/kald, tørst, lei osv, da er det irriterende at noen tar vognen og "stikker" av og du må småløpe på siden hvis det er noe du vil sjekke eller ha eller legge i stellevesken. Gjelder bare en person da. Ellers kan de bare trille ivei:)

Skrevet

Jeg syns det er litt rart noen ganger selv... Blir helt tommelomsk uten vogna foran meg :) så du er ikke alene....

Skrevet

Haha, rareste jeg har hørt!

Kan ikke venninene dine uten barn få den lille gleden da??

Er du så "kjip" får du trille alene...

Skrevet

det er du som er rar... kan ikke fatte og begripe hvorfor du ikke kan la andre få trille barnet?

Later som om barnet er sitt eget? er det i ditt eget hode eller? tror du overdriver situasjonen litt...

Nei! Trille skal vennene mine få lov til!

Skrevet

Jeg skjønner deg fordi jeg følte dette med førstemann:) Vi fikk så vanvittig mye besøk og mas fra venner og familie så jeg ble helt stressa av at alle skulle holde på, mate og trille MIN baby!! Fryktelig følelse som varte fram til mini ble over 1 år. Hadde henne ikke på overnatting før vi simpelten måtte. Tror det er lurt å jobbe litt med dette selv og gi andre tilgang, var sånn jeg kom over det hvertfall:) Men andremann var det heeeeelt annerledes;) hehe

Skrevet

Alle som ville fikk trille, når som helst. Stoppet vi for å prate med kjentfolk fikk jeg jo alltids fortalt de at det var min sønn om de ikke visste det fra før:)

Jeg tror hormonene dine bobler litt, og du får bite det i deg å la venner trille.

Selvfølgelig er det stas å trille, kanskje spes når man ikke har barn selv. Jeg forøvrig har så stort barn at jeg triller mer enn gjerne på venners barn :P

Skrevet

Ja, du er rar:) En filleting, og om noen har glede av å trille barna mine må de gjerne det.

Skrevet

Ja, du er litt rar.

Jeg har sett på det som positivt, at mine venninner vil låne vogna. Ikke fordi jeg er lei av å trille, men fordi de også er stolte av å kunne få prøve.

Skrevet

Må si meg enig med deg:)

Jeg er førstegangs å veeeldig stolt! Er jeg ute å triller lang tur er det ikke noe problem at andre triller. Men er jeg i byen, på kjøpesentere så vill jeg helst trille selv:p....Sånn er det bare;-))

Skrevet

Jo mer, jo bedre!

La dem trille, så får du hendene frie! Må da være deilig.

Skrevet

Jeg liker det heller ikke, og jeg er om mulig enda rarere for jeg liker ikke at besteforeldre triller heller... :S Men jeg har ingen problemer med å se at det er sært og rart, så jeg sier selvsagt ingenting og lar de trille.

Skrevet

Hahah - denne problemstillingen synes jeg ikke bare var rar - jeg synes rett ut at den er sær.

Det er vel en mulighet også for at du ikke hadde syntes det hadde vært så stas å måtte gå tur alene hele tiden heller?

Synes du skal være glad jeg, som har venner som synes det er stas med barnet ditt.

Hehe, enda godt vi er forskjellige - og på den positive siden, er dette et virkelig stort problem for deg - ja, da har du jammen meg et godt liv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...