Gå til innhold

Stygge putekasser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sug lut

Men får man dem til å være skikkelig vær-bestandige da? Det er jo noe med funktighet som trenger inn undenfra og rundt omkring - hva har du gjort med den under, fx? Jeg har nemlig sånn kistekoffert, men det er ikke noen måte jeg kan se for meg at den kan bli værtett (den er også av den lille typen), men kanskje man må ha de som ikke er i tre og ikke med bua lokk? Kanskje det må være en sånn m metall-plater i stedet for tre?

Det er noe galt når en putekasse i hvitmalt metall som i alle fall bare er halvstygg koster 2400 på Smartclub. Hva blir det av verden, lizzom.

Annonse

Jeg har ikke putekasse eller kiste, men så for meg at en slik, malt med Drygolin og borret noen hull i kunne fungert. Har også sett hjemmesnektra, gamle med takpapp på lokket og brukt som krakk i tillegg.

Kanskje løsningen er å snekre en selv og ta på selvklebende plastduk (med blomster) på toppen, slik eldre mennesker gjorde før.

Alternativt. Bygge inn en stygg en i plast. Planker er billig.

Over normalt kreativ

Gjest sug lut

Jeg er også en enkel sjel. Jeg er i tillegg hagejomfru og førstegangsputekassevurdererer, samt velsigna med et snekkerfritt hus. Jeg burde bare vært mye rikere.

Men det blir nok mørkegrå vederstyggelighet på meg. Ellers kan jeg ikke forsvare å bruke skattepengene på hagegynge. Mannens skattepenger.

Gjest amandine

Jeg tror jeg skal prøve å bygge en benk med lagringsplass i frokostkroken, jeg! Når jeg bare får tid... Nå ligger putene inne i ekstrasofaen ved siden av hagedøren.. den veldig lure sofaen som alltid er full av ting som skulle vært et annet sted, men som jeg insisterer på å ha fordi det er så fint å ha plass til alle når vi er mange.. Sukk jeg innser det selv dryppvis om dagen, jeg er helt håpløs.

Annonse

Gosh hvor mye det var å finne på gis bort nå! Kan jo få seg både hekk, terrasse, båt og hest... Og gamle vinduer i massevis, hvem var det som spurte etter det til drivhus for stund siden?

Putekasse? Må vist ha puter først jeg... og får jeg meg puter så er jeg ikke sikker på om jeg vil ha putekasse... Da vil jeg på alvor føle meg voksen liksom...

Putekasse, er det til å ha .. hm, utemøbleputer i og sånn?

Jeg har en kiste som har gått fra mor til datter / barnebarn hvis ingen døtre, i mange generasjoner. Den er fra 1778 (!), altså over 230 år gammel og den selges ikke for alt gullet i verden.

Jeg bare nevner det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...