Nutta25 Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Lille gutt får de to fortennene nede nå,og jeg sliter med angst for at han skal klare å bite/gnage av silikonen på smokken om natta... UFF!!! Dette har jeg grua meg til lenge nå!!! Kan noen av dere med smokkebarn med tenner berolige meg med at det kommer til å gå fint med smokk om natta selv med tenner?!? Satt og lurte på om jeg må avvenne han fra smokken,men DET kan bli ett sant helvete!!!!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Hei hei. Ja vi har våre ting vi har panikk for......:-) Sønnen min har hatt en tann i 2 uker, og en i 1 uke. Han bruker også smokk, men det har gått så fint:-) Du kan sjekke smokken hver kveld for å se etter slitasje, men tror ikke det trengs. Tenk på alle de som har alle tennene, det går også fint. Håper dette hjalp da:-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Ikke noe å uroe deg for. Jeg var skeptisk jeg også, men jeg har tatt smokken til lillegutt og prøvd å bite i smokken, og dra i den med tennene, og den smokken tåler det. Så er ikke noen fare tenker jeg da
Nutta25 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2010 Takk jenter :0) Ta skal jeg ta det litt mer med ro framover....ihvertfall når den tåler at du biter i den ReHü ♥ 19.10.09 ♥.. Hihi!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Alle guttene mine har brukt smokk også før vesla (8 mnd), og brukt den på natten til de er ca 3 år (minste bruker fortsatt). De har tygget MYE på sine smokker med alle sine melketenner og det har tatt veldig, veldig mange uker før det har kommet en bitte liten revne i dem. Kan aldri tenke meg at 2 små tenner får hull i dem, det har i hvertfall jeg tilgode å oppdage. Bytter du smokkene med 1-2 mnds mellom burde du være helt trygg, også når alle melketennene er på plass (og innen den tid vil nok barnet uansett si i fra om det er hull i den).
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Her har forresten avvenningen gått helt smertefritt med de to eldste. Først fikke de ikke bruke den på dagtid når de var ca 1,5 år og oppover (kun i bil og i sengen) og ene bet hull i begge smokkene en kveld (de var gamle) og det var det, andre kom ut på badet en morgning og erklærte seg ferdig med smokkebruk, kastet dem og ferdig med det. Nå holder vi på å forberede minstegutten, men tror det vil gå fint, han er blitt betydelig mindre interessert i smokkene sine siste tiden.
Nutta25 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2010 Okey,jeg bytter smokk hver måned og har gjort det hele tiden. Så da går det vel fint :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå