Gjest Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg vurderer å søke et år ulønnet permisjon rett og slett fordi vi har mulighet til det og det er hektisk med to tette barn. Begge skal jo i barnehage, men jeg tenker at hvis jeg er hjemme vil det aldri være noe stress å få barna i barnehage, vi kan ha lav terskel for å ha de hjemme, hente tidligere osv. Også med tanke på praktiske gjøremål i huset. Vi hadde tenkt til å få vaskehjelp(ellers aner jeg ikke når vi skulle hatt tid til å vaske...), men vurderer nå dette av den enkle grunnen at det er mer konfortabelt. Noen andre som gjør dette?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Jeg er ufrivillig hjemmeværende, og har en på skole og en i bhg. Jo det er bra med mindre stress, men du har ikke vurdert lavere stillingsprosent da? I ulønnet permisjon mister du jo en del rettigheter. Hadde jeg kunnet velge ville jeg snakket med arbeidsgiver om muligheten til å jobbe... ja, la oss si 40-50%.
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Jeg har en lederstilling der det ikke er mulig å jobbe lavere prosent, men hvilke rettigheter mister man?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Du må jobbe deg opp igjen retten til sykepenger og evt. foreldrepenger. Nei ser at lavere % er vanskelig når man er i lederstilling. Har du ingen planer om flere barn mens du er i ulaønnet permisjon er det jo egentlig bare fordeler.
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Jeg er også hjemme ufrivillig, og kommer til å bli det. Det reduserer selvsagt på stresset, og man har flere valg når det gjelder det å hente/levere/ha de hjemme når man føler for. Personlig hadde jeg ikke gjort det.Er nok en forlokkende tanke,(og jeg skjønner deg, har vært i tidsklemmen selv før jeg ble syk) men man blir fort lei av å gå hjemme. Men har du helsen med deg og kan fylle dagene med det du ønsker, går det nok greit for et år:) Og husk dette hun nevner over, men tror du har rettighetene dine forstatt siden det bare er snakk om permisjon. Bortsett fra retten til sykepenger/foreldrepenger, og den er jo det viktigste!! Dumt du ikke kan søke deg ned i stilling. Er hjemmekontor aktuelt??
erteposen + 4 Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Jeg har hatt en hjemme og en i barnehage, men ikke hjemme med barna fulltid i barnehage. Hva med deltidsjobbing og deltidsplass? Jeg hadde vel sett på det som kjedelig og litt meningsløst å være hjemme uten barn, men så er jeg ikke glad i å stelle hus osv.
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Nei ingen planer om flere barn. Ja jeg ser at dagene kan blir kjedelige, jeg er heller ikke en som steller hus i timesvis, men tenkte kanskje det kunne vært greit for et år. Men det er kanskje ikke sikkert det blir noe bedre på lang sikt uansett, jeg utsetter jo bare det som kommer;) Man må jo uansett få "hverdags-kabalen" til å gå opp. Jeg kan jo evt ta jobben som moderator på DIB.... hehe
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 He he ja den moderatorjobben er nok lur å ta:-) Ikke sikkert du får levert sent og hentet tidlig da altså;-D
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Nei det spørs vel om det kan bli mer hektisk enn stillingen jeg har fra før;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå