h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Skal kjøpe oss en ny (brukt) bil, nå snart, men vi greier ikke å finne den perfekte bilen. Vi vet at det skal være stasjonsvogn, men usikker på merket. Står mellom Ford modeo, ikke eldre enn 2004. Opel Vectra, mazda 6, Saab 9.3(?) Toyota avensis, ikke eldre enn 2006 og Scoda Oktavia..... Noen som har noen innsigelser. for hva det skal være.....?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Vi har lenge drømt om en toyota avensis. Nå er samboern min en skikkelig toyota-mann da, så det er ikke aktuellt å kjøpe noe annet merke, men de skal jo være driftsikre da. Vi har forøvrig ikke mulighet å kjøpe noen ny brukt bil ennå, blir vel sikkert et par-tre år til vi har mulighet til det.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Hvis du har små barn så ville jeg vært nøye på å sjekke at det er plass til bakovervendt barnesete samtidig som det er mulig å sitte en voksen i forsetet. det brukte vi mye tid på. Jeg synes også det er av betydning at ungene kan se rimelig greit ut når de sitter bak. Noen biler har veldig dårlig sikt fra baksetet. Ellers så er det jo driftsikkerhet og slike ting det går på. Jeg ville vurdert mondeo, avensis eller passat. Vi testet en passat når vi skulle kjøpe. Veldig god å kjøre og god plass. Men ungene sitter litt lavt bak synes jeg. Endte med en WW Touran. Veldig oversiktlig og fin. Man sitter høyt og godt både bak og forran. Rimelig god baggasjeplass. Godt med høy bil når ungene skal inn og ut av barneseter. Men den er uoversiktlig å rygge med. Mulig vi merker det veldig god fordi vi har kjørt liten bil i mange år. Lykke til med bilkjøp.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Min mann er evig bilentusiast. Han har siden han var 11 hjulpet stefaren å velge hvilken bil han skal kjøpe.. Hehe I følge han så er Ford Mondeo kommet langt i det siste, og er absolutt solide, gode biler pluss de er veldig romslige!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Vi har 7 seter WV Touran. Den er veldig god. Vi har tre barneseter, derav ett bakoverlendt. Er litt trangt og akkurat få festet selene, men barna sitter veldig godt i den. Den er utrolig god til å kjøre. Jeg merker ikke at den er uoversiktelig til rygging. Jeg elsker det å sette meg INN i en bil, og slipe å sette meg NED i en bil. Lykke til i valget, ta dere god tid,, og finn bilen til deres bruk:))
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2010 Mannen er veldig gira for ford modeo, men da må vi krave enda lenger ned i pengeboka, men stor sjanse for at det blir det... Passat har vi nå, og er enig i at det er en god bil, har også en toyota, og det er sant at den er driftsikker...hehe... den går og den den går den...... hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå