h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 etter klokken 17 på hverdagene.....Hva synes dere om det? Det var som mannen min sa: at når skal vi rekke å klippe plenen da? Klokken 05.00 om morgenen, FØR man drar på jobb? ...hehe...tenker nok at det blir ramaskrik... Når jeg sover en søndagsmorgen, og hører naboen starter plenklipperen. Da blir jeg i så godt humør, for da vet jeg at det er sol og fintvær ute.... Jeg elsker å høre plenklippere om sommeren( Ja, så lenge det ikke er tidligere en 9-10-tia på søndagen da...hehe )
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Er nå ikke helt sikker på om det hadde fungert da... her er vi sjelden klar til å gå ut før kl 16.30-17 på hverdager. Og før jobb om morgenen er det ikke sjanse til å rekke noe som helst. Hadde vel forøvrig gått noenlunde greit siden jeg jobber turnus da, men hagearbeid er ikke min ting, er mannen som pleier å gjøre slikt. Gjelder det samme for snøfresing? Dumt om det snør i helga da... Hvor kom den ideen fra forresten?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Søndagene er helt greie syntes jeg. De kan godt være rolige. (selv om vi banker litt her midt i byen selv om det er søndag..). Men vi kjører ikke plenklypper en søndag da. Men hele lørdagen kunne vi gjort det. Og hadde aldri rukket å klippet plenen før 17.00 hverdager. Det er det svært få som kan greie. Heter det ikke at det skal være ro kl 22.00 i ukedager og 23.00 i helgene da?? Det mener jeg. Så for meg er det greit folk kan gjøre som de vil bare det er ro etter kl 22.00, men så bor jeg i by og er vandt med mye lyd rundt meg..
Gjest Filifjonka Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Jeg kan forstå begge sider egentlig. Jeg skjønner at det er irriterende når man bor tett, finværet endelig kommer og man har satt seg ut sammen med gode venner for å kose seg i sola. Og så starter naboen opp motorsaga eller plenklipperen, fem meter unna, og det er ikke mulig å få ørens lyd. Og du vet at han er så pirkete at han bruker minst to timer på å bli ferdig. Samtidig så ser jeg også at det kan være vanskelig å få tid til å klippe gresset innenfor såpass snevre tidsrammer. Vi ville aldri rukket å bli ferdige til kl 17.00 på en hverdag, når vi har vært på jobb. Og hvis man da heller ikke skal få bruke klipperen i helgene, blir det vanskelig ja. Nå bor jeg heldigvis slik til at jeg ikke har naboer så nært at de kan plages av at jeg klipper plenen da :-).
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2010 jeg er fornøyd, bare naboen klipper plenen jeg...hehe:) syns at uflidde plener er mindre sjarmerende... Også er det så koselig med plenklipperdur....."sommeridyll"
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Helt enig Happpy!!!!! Elsker å sløve på terrasen min og gjerne slumre/sove litt til plenklipperduringen.. Herlig å sløve å høre andre arbeide hehehehehehehe...*ler*. Jeg føler at slik som vi som bor tett i tett og med mye trafikk og bråk, våre barn blir jo vant til å sove i bråk, og vi kan hamre opp bilder og slik på veggen når barna sover, det er ingen problem. Likeså med støvsugingen.. Herlig å gjøre det når barna sover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå