MissMM Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg har et spørsmål om Pergotime jeg håper på hjelp til. Jeg har gått på Pergo fra dag 5 og skulle gå frem til dag ti. Dag 9 kjente jeg ømme bryster og andre EL tegn så jeg tok en el test (billigtest) og den og flere påfølgende tester var positiv. Nå er jeg i tvil om jeg skal ta tagens Pergopille eller om jeg skal tro på at dette er eggløsningen min?? Noen andre som har erfaring med at EL kommer så kjapt etter Pergo, eller er det kanskje EL testene som påvirker resultatet av EL test?
MissMM Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 3. mai 2010 Ingen pergotimere her som har erfaringer med når eggløsning kommer? Evt hvor lang kur dere ble satt på?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Oj - har selv aldri opplevd å få EL så tidlig på pergo!! Har gått på fem kurer, fire doble kurer og en trippel-kur. Har stort sett fått EL ca 10 dager etter inntak av siste pille. Det sies at det er vanlig å få EL mellom 5-10 dager etter siste pergo-pille. Sikker på at du ikke er gravid da? Siden den er positiv så tidlig? Tok du en graviditetstest før du begynte på kuren slik at du var helt sikker på at du ikke var gravid? Ellers er det jo sånn at El-testene kan bli positive over flere dager, du får bare følge med - eggløsningen/egget slippes da 24-48 timer etter at EL testen er negativ igjen!!! Pergo skal ikke påvirke resultatet, altså falsk positiv EL-test - har aldri gjort det med meg ihvertfall!!! Lykke til da Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Glemte å si at jeg starter med pergotime på dag 3 fordi jeg ikke får EL når jeg begynner på dag 5!!
MissMM Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2010 Nei, jeg synes det var litt vel tidlig med EL allerede nå. Jeg har ikke hatt mensen på 2 år, så ble satt på Provera for å få blødning. Jeg skulle ta en tidagers kur og så skulle mensen komme en til 3 dager etter avsluttet kur. Jeg fikk mens dag 5 i kuren, så det er jo mulig kroppen min har litt dårlig tid. Hadde hvertfall ikke forventet EL så tidlig! Skal sies at jeg tok dobbel kur da, men det skal vel ikke ha noe å si. Så bra å vite at EL test ikke påvirkes av Pergo. Da får jeg bare fortsette testningen. Vet noen hvor lenge EL tester viser positivt? Jeg har hatt positiv test et døgn nå...
MissMM Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2010 Forresten, hvor mange kurer har du vært på og er det enkel/dobbel? Har du noen symptomer? Jeg har ingen annet enn litt stikninger i ene siden som jeg tipper kommer av EL...
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Jeg tar også pergotime fra dag 5-9,enkel kur, men jeg har aldri El før dag 19-20. Sykluser på 35 dager med pergo også i pause mnd. Så dette hørtes ut som det var veldig tidlig. EL-tester kan jo være positive i fler dager da. Jeg er på min 3.enkle kur nå. ble gravid på kur nr 2, men mistet i april. Ferdig med siste pille i kuren i dag, så da er det bare å vente på EL her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå