Gå til innhold

Mme...hvor mye til en gutt på snart 10 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt Nam nr3 siden lillegutt snart blir 10 mnd....men det står på pakken antall måltider med mme 2...betyr det at han kun kan ha 2stk måltider a210ml til dagen eller er dette et forslag???

dumt spørsmål kansje men.....

Gjest ->>-
Skrevet

Forslag. Men han bør ikke ha i seg noe særlig mer enn fire-fem dl i døgnet.

Skrevet

hmm...ok, da må det kuttes ned her ja...pleier å gi han 210ml frokost, 180ml lunsj (sammen med 1/2 skive), middag serveres vann til, og ca 180ml (sammen med grøt) til kvelds...

Forslag til en bedre matmeny til lillegutt?Synes det er vanskelig dette...

Gjest ->>-
Skrevet

Er en halv skive, en porsjon grøt og middag alt han spiser av fast føde? I så fall tenker jeg øke på med mat og kutte ned på melka.

Skrevet

Minsten vår er akkurat passert 11 mnd, men hadde samme matvaner for 1 mnd siden. Dvs han drikker ca 5-6 dl mme (NAN 2 evt blandet med litt H-melk) i døgnet. Dagen startes og avsluttes med melk, og så blir han bydd melk før han skal sove formiddags og ettermiddagslur (altså ikke i forbindelse med måltid).

Fast føde utenom:

frokost: 1 skive uten skorpe

lunsj: 1 drøy grøtporsjon pluss et fruktbeger

middag: 3/4 glass pluss 1/2 glass frukt

kveldsmat: 1 drøy grøtporsjon og 1 yoghurt.

Jeg tenker vi snart kutter grøt til lunsj og gir skive i stedet. Neste steg er å gi han vår middag, men vi er litt sent ute med voksenmat-treningen.

Poenget mitt er at det ikke er så farlig om barnet får en del melk så lenge du venner det til å spise fast føde i tillegg, og det gjør du jo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...