Gå til innhold

Hjelp, jeg klappa til mannen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt fortvila nå.... Vi hadde en kjempekrangel som begynte med noe så idiotisk som at jeg hadde brukt hans konto på vår felles datamaskin til å laste ned noen bilder. Joda, kan skjønne at det er irriterende, men er det noe å bli så vannvittig sint for? Han mente det var innvadering av hans privatliv etc etc. Tingen er at det er noen episoder fra tidligere hvor jeg HAR "innvadert" privatlivet hans, da han har løyet om ting og jeg har da sagt at jeg ønsket tilgang til hans telefon, mail etc så han kunne "bevise" for meg at jeg kunne stole på ham igjen. Dette er leeeenge siden nå, men da han brakte opp dette med at jeg stadig innvaderte privatlivet hans kunne jeg ikke annet enn å påpeke tilbake at det var en meget god grunn til at jeg gjorde det den gangen, og at det ikke var sammenlignbart med nå, som jeg rett og slett bare lastet opp noen bilder på hans konto fordi jeg ikke tenkte over at dataen var logget inn på han og ikke meg.

Vel han eksploderte av en eller annen grunn og begynte aa rope og sa at dette ekteskapet ikke var noe å samle på. Vi har bare vært gift i 8 mnd.... Da svartnet det rett og slett for meg og jeg klappa til ham så det sang. Har utrolig dårlig samvittighet og føler meg helt grusom. Har aldri slått noen før og synes i grunn det er en helt utilgivelig ting.

Han har sagt vi kan snakke om det når vi begge har roet oss. Håper det...

Vil bare legge til at vi krangler veldig sjelden og stort sett har det kjempebra, men så koker det over og vi sier ting vi ikke mener. Som at han vil ut av ekteskapet etc. Men ingen av oss har noen gang slått tidligere..

Uff dette ble bare rot, men hjalp hvertfall å få skrevet det ned.... Tror dere terapi kan hjelpe oss?

Skrevet

Tror både du og jeg har havna i et sort hull i løpet av helga. Mitt innlegg finner du lengre ned.. "støvleskaft". Det ble et rimelig rotete innlegg det også.

Men som blir jo så med seg og man skjønner ikke hvordan man havna der man er, og man vil utav det igjen.. Jeg håper dere kommer dere på fote igjen.

Hos oss har vi aldri sagt noe stygt til hverandre før og jeg tror muligens vi er for stolte til å innrømme våre feil denne gangen.. blææææh!!

Masse lykke til

Skrevet

Hvis det er tillitsproblemer mellom dere enda, noe det ser ut til å være, kan nok terapi hjelpe. I ditt bakhode nager kanskje det som tidligere har skjedd. Selv om det ikke var årsaken til at du var inne på hans brukerkonto nå. Hos han nager det at du ikke stoler på han, og overvåker det han gjør. Slik blir det konflikter av.

Det er utilgivelig å slå. Faren for at man slå igjen er jo absolutt til stede. Hadde mannen slått deg, hadde nok rådene vært at du må komme deg unna. Hvis man snur problemstillingen, bør jo det egentlig være like lite akseptabelt. Hva din mann velger å gjøre, merker du når dere får snakket. Foreslå at du er villig til å gå i terapi. Prøv å finne måter å diskutere på, slik at det ikke blir så overopphetet. Han skal jo ikke være redd for å få seg en på trynet, fordi dere har en krangel.

Håper dere finner ut av det.

Skrevet

Ja, er enig i at det er utilgivelig å slå. Og jeg vet at om det hadde vært han som slo hadde jeg nok slitt veldig med å bli i forholdet.... Jeg tror egentlig at han kommer til å bli og tilgi meg, heldigvis, men dette er jo et symptom på at det er ting som gnager ganske krafting under overflaten hos oss begge to.

Skal foreslå terapi, det kan vel ikke skade hvertfall...

Kjære "støvleskaft" - leste innlegget ditt.. vi har nok hatt kjipe helger begge to ja! Vi har hatt våre krangler tidligere vi, så det er ikke noe nytt... Lykke til til deg og dere og ;)

Skrevet

uff, kjære deg. Dette hørtes da ikke bra ut. Jeg håper dere kommer dere til noe familievernkontor eller samtaler hos terapaut. Sånn kan man jo ikke ha det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...