Gå til innhold

Dehydrering?!? Trenger hjelp nå!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiftet bleie før jeg la sønnen min, i syv tiden. Gav han mat nå nettopp før jeg skulle legge meg og oppdaget at bleia var HELT tørr! Han er 4,5 mnd. Bør jeg bekymre meg?? Han har ikke feber/diaré/oppkast. Det ringte bare en bjeller i hodet mitt. Er jo gått seks timer.....

Hjelp anyone?

Redd mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ga han nettopp mat. Melk, ikke sant? Da har han fått væske og er ikke dehydrert.

Har han tørre øyne, med poser under? Og blir huden til en fold når du klyper i den, en fold eller spiss som ikke retter seg ut igjen? da er han dehydrert.

Skrevet

Ja, han får mm. Ikke noe av det du skriver heller. Tok på ny bleie. I tvil om det kanskje var kommet bittelitt. Er så vanskelig å kjenne. Men han bør ikke gå så lenge med tørr bleie?

Takk for svar :-)

Skrevet

Bra å høre.

Hvis han har sovet, så tisser han også mindre, kroppen har et hormon som hemmer utskillingen av væske mens vi sover, ellers måtte vi jo løpe på do hver tredje time om natten som om dagen. Så få ikke panikk om han tisser lite i søvne. Bløyter han ned 4-5 bleier på dagtid har han i alle fall fått nok å drikke.

Skrevet

Å, takk. Der fikk jeg roet meg godt ned.. Er bare at bleia bruker å være ganske tung. Synes du jeg skal sette på klokka å sjekke? Eller bare sove? Vet du hvor lang tid det skal gå før han "skal" ha tisset?

Igjen, takk for svar. Endelig noen seriøse svar å få her inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...