Gå til innhold

huff...dumme nybakte mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på barselbesøk og den stolte moren holdt babyen sin som en pakke poteter omtrent, uten å støtte med en hånd bak nakken. Hodet til den lille lå bakover nesten på ryggen. WTF liksom!?? Hun la babyen ned på fanget akkurat idet jeg skulle si noe. Enkelte tenker bare ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne ha sagt; "Skal du ikke støtte nakken?"

Skrevet

Du har sikkert vært fersk som alle andre en gang du også? Og det er jo slike som deg en lærer av...om du bare gir beskjed på en fin måte! En blir ikke verdensmester over natta selv om en skulle lest om barn i alle månedene en går gravid. Ellers så må du huske på at selv om ungen ikke får støtte i nakken, så er det ikke "farlig" sålenge hodet ikke får kast på seg...det er det som er farlig. Men jeg forstår helt hva du mener, jeg er akkurat slik som deg som reagerer!

Skrevet

Du kunne jo ha sagt det etterpå. Ikke sikkert hun har hørt om dette engang. om hun gjør det engang til, må du iallefall si fra.

Gjest Tale30
Skrevet

Håper ingen av dem som var på barselbesøk hos meg gikk på DiB etterpå og kalte meg dum nybakt mor. Trivelig..

Skrevet

En er ikke ekspert over natten når en har fått barn. Ingen er det! Det er fra andre og gjennom erfaring man lærer å være mor. Si fra på en fin måte neste gang, og gjør det du kan for å ikke ha en nedlantende tone (det kan lett oppfattes sånn for en hormonell mor med nyfødt baby).

Skrevet

Tro det eller ei så har mine holdt hode selv fra de var nyfødte så jeg har faktisk aldri trengt å støtte nakken dems. Får helt angst når jeg skal holde andre menesker babyer fordi de som regel ikke holder hodet selv og jeg er livredd for å ødelegge de små nøstene ( selv om jeg vet at de er robuste... )

Skrevet

Min erfaring er at det er bestemødre, tanter etc. som gjør det. Mens de nybakte mødrene heller støtter mer enn nødvendig. Jeg husker mitt mareritt når svigermor skulle holde nurket og hodet bare hang. Da ble jeg sint da.

Skrevet

Jeg rakk jo ikke å si fra, det skrev jeg visst i hovedinnlegget også. Idé å lese før man svarer, kanskje?

Fair enough at man ikke er ekspert som førstegangs, men det er jo lov til å bruke hjernen også. Hodet til en nyfødt skal ikke henge og slenge bakover mot ryggen, det er ganske så logisk spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...