Gå til innhold

Jeg føler ikke babyen min er en baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han smilte til oss fra han var 9 dager, vi fikk øyenkontakt med han fra han var 2 uker ca. Han ble intressert i ting rundt i rommet fra han var 3 uker. Han er super super sterk i nakken. Er det vanlig?

Skrevet

ja... ikke uvanlig hvertfall.

Men skjønner ikke hvorfor du ikke føler at det er en baby??

Skrevet

Sammenligner med babyer til venninner, de var ikke så raske i utviklingen. Jeg føler den lille babyen min på fire uker er en stoor baby. Føler ikke han er 4 uker.

Hi

Skrevet

Å det syns du er dumt ....? Hadde du trodd at barnet ditt skulle være en liten baby som stirret løst i luften resten av livet?

Skrevet

Du bør begynne med engelskundervisning, og matte. Hvis han er sterkere i nakken enn dine venninners barn, vil han nok ta en doktorgrad før han fyller året, så vær skodd!

Skrevet

Det kan føles sånn fordi du allerede kjenner h*n ganske godt. Når du ser babyene til venninner så legger du ikke nødvendigvis merke til hvordan de ser rundt i rommet, hva de reagerer på osv, fordi du ikke kjenner ansiktsuttrykk, små endringer i blikket osv, som du gjør med din egen. Jeg følte det også på samme måte. Syntes lillegutten min var så stor fra dag 1, men det er jo fordi man er dem så nær og opplever dem så intenst.. sånn var det ihvertfall for meg :-)

Men, flott å være stolt av babyen sin da :-) Kos deg

Skrevet

Synes absolutt ikke det er dumt, bare lurer på om det er vanlig..

Og ja, jeg trodde de skulle stirre ut i luften ganske lenge.. :s

hi

Gjest Tale30
Skrevet

Sånn var jenta mi også. Helsesøster kommenterte at hun var så våken for alderen, og når de andre babyene lå og sov i bagene sine på barseltreff, satt hun på fanget mitt og så seg rundt. Hun var også sterk i kroppen, og begynte å bable tidlig.

I dag er hun 16 mnd, og prater i setninger , men på sitt eget språk :) Det vil si at hun sier lange setninger med en ordlyd som om det var en vanlig setning, samt at hun gjentar de samme tulleordene for at vi skal skjønne hva hun sier. Hun har ikke flere ekte ord en normalt, og er mye tregere enn andre rundt henne med tanke på å begynne å gå. Hun var også sen med å gå fra åling til kryping.

Jeg tror det går veldig i rykk og napp med utviklingen hos de fleste barn, og at noen bare er av den våkne typen veldig tidlig.

Skrevet

Gutten min løftet hodet fra underlaget rett etter han var født. Altså, løftet det mens han lå på brystet mitt. Kiropraktor sa senere at dette sjelden var noe godt tegn. Babyer skal være kraftløse i nakkene sine en god stund hvis alt er normalt. Min lille gutt hadde KISS, og det var nok derfor han fremstod som så sterk... Bare en tanke;.)

Skrevet

Høres ut som min gutt(som nå er 16mnd). Han har vært nysgjerrig og opptatt av det som skjer rundt seg fra han var veldig liten. Lite interessert i å ligge nede.

Fra han var 2 mnd kunne jeg omtrent ikke gå ut med han i vogna for han nektet å ligge. Fikk han komme opp og sitte på armen var alt i skjønneste orden. Måtte begynne å ha han sittende i vogna fra 5 mnd om han skulle sitte i den.

Har alltid vært vanskelig å få til å sove for han kan ikke gå glipp av noe.

Når jeg ser på han i forhold til andre på samme alder har han et mye mer våkent og nysgjerrig blikk. Veldig lett å få blikkkontakt og tilbakemelding fra. Andre syns jeg ofte er i sin "egen verden".

Har ofte fått kommentarer på hvor våken han er og hvor mye han følger med. Ikke mye som går han hus forbi, å lure han er ikke enkelt.

Har fått høre fra flere at han der kommer langt i livet. Akkurat det gjenstår å se da :-) Han er ikke spesielt tidlig utviklet nå hvertfall.

Skrevet

Jeg har samme erfaringen som 23:59. Gutten min løftet hodet og så på meg da jeg fikk han opp på magen rett etter fødselen. Han hadde en låsning i nakken :)

Han smilte i søvne fra dag en, lo i søvne da han var 8 dager gammel, og fulgte ting med blikket da han var tre uker gammel. Ikke unormalt, det.

Skrevet

Gutten min var også veldig sterk i nakken og løftet hodet tidlig. Ble sjekket for låsninger, men hadde det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...