spore Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Min fantasifulle lille datter på nøyaktig 4 år har funnet en stor uformelig gråstein på to kilo i barnehagen som er blitt Pus. Det var fredag. Jeg tenkte at det var et forbigående fenomen intill hun pakket steinen inn i teppe fordi Pus frøs, matet den fordi den var sulten og tok den med seg på tur til lekeplassen og på trampolinen og i sengen. Den har til og med gått på do og badet i badekaret. Det er nå søndag kveld og fremdeles lever Pus i beste velgående, sovende ved siden av en fornøyd 4 åring. Hun har rommet fullt av leker, dokker, biler +++ og det er mer en nok å velge mellom. Men det er Pus som er tingen. Er min datter et veldig fantasifullt barn eller er det en vanlig fenomen?
rødt&blått Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Syns bare det hørtes søtt ut jeg! Hun har jo fått en ehelt egen pus! Mulig du bare skal la dette gå sin gang, evt ta det opp senere med helsesøster om du blir mer bekymret. Kan være det går over like fort som det har oppstått, ellers er jo denne alderen absolutt tillagt fantasiens verden! Jeg har en 4åring som i høyeste grad tror det er spøkelser i huset på kveldstid... Mørkeredd ble hun helt plutselig denne vinteren.
Julie_82 Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Høres ut som noe jeg kunne gjort på hennes alder:) Synes ikke det er noen grunn til bekymring, hos barn er ofte det enkle det beste:)
Zeke Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Her har jeg en gutt på 5 år som har tegna ansikt limt hår på en stor stein, å han heter steinar den kommer fram av og til, tenker det er en fin fantasi leik bare jeg, at de ikke altid trenger ting som er laget, (biler,dokker,osv) Er ikke så mye i leik nå, men står i stua ved TV, det bra at dattra de kan bruke fantasien sin, kos dere med pus
spore Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2010 heisann og tusen takk for fine tilbakemeldinger! det roer sjelen og det er veldig hyggelig at dere bryr dere! Jeg er ikke like bekymret nå I dag tok hun med seg Pus i barnehagen og den ble stående på hyllen og kose seg og se på de andre leke fordi, som min datter sa når vi kom hjem, det er jo noen som er allergisk.
leirbål Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Dette var en nydelig historie. Så heldig du er som har en så fantasifull datter. Skriv ned historien, for det er utrolig hvor mye man glemmer etter noen år. Og hun vil helt sikkert like å høre den gjenfortalt når hun blir større.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Helt normalt for hennes alder det der ja Hun har jo fantasi til tusen og det er jo bare positivt! Ingen grunn til å bekymre seg og ta opp med hs osv Artig hvor fantasifulle barn er altså!! Råder deg til som ei anna ei skrev her, skriv det ned! Artig å lese om noen år
ღMadame_mim ღ Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Kjempesøt historie og ja, som noen andre her sier så skriv den ned!! Hadde det vært min datter så ville jeg ha tatt et bilde av henne sammen med "pus" å limt inn i mine første leveår minneboka og skrevet historien under. Selv så har jeg vært hestegal så lenge jeg kan huske. Vi campet på samme plass i mange år og i fra jeg var 7 til jeg ble sikkert så mye som 10-11 år latet jeg som at en stoor kampstein som var der var hesten min og vi red lange turer i skog og mark og til og med red i full galopp på stranden!!! God fantasi kaller man slikt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå