mor sjøl Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 allergitester + noe annet. lang kø der nede tidilig om morgenen? uff gruer meg.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 på babyer tar de blodprøve i hælen. Babyen får sukkervann mens de tar blodprøven. Spørs kanskje hvor gammel babyen er, men vesla mi tok 3-4 blodprøver per døgn da hun var 2-5 dager gammel, og da gjorde de det slik. Aner ikke om det er kø, men lykke til! Det er ikke er noe kjekt for mor, men det er heldigvis fort overstått!
mor sjøl Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2010 hehee nei snakker glass her altså ;-) 7 mnd. Skal ha en del blod for alt denne babyen skal testes for gitt..
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Jenta mi har tatt massevis av blodprøver og det har gått kjempefint. Første gangen var hun så liten at de tok fra hælen. Senere har de tatt blodprøver fra armen akkurat som på oss voksne. Tror hun var 7-8 mnd første gangen de gjorde det. På barn bruker de noe som ser ut som en liten sommerfugl som de taper fast på armen med en liten plastslange. På den måten slipper de å holde nåla i armen og tappe direkte ved nåla, de tapper blodet ut av slangen og det er bedre for barnet. Hun har også tatt allergitester og hatt veneflon i hånden. Alt har gått veldig greit, hun bare gråt litt akkurat da de stakk. Ha med noe som kan avlede litt, kjeks, en morsom leke, banan, smokk, flaska, favorittkosedyret eller det du tror trøster og roer mest. Det går an å kjøpe Emla krem (bedøvende salve) på apoteket og smøre på der blodprøven skal tas. Min erfaring er dog at det går like greit uten.
mor sjøl Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2010 okeii det hørtes fint ut. Godt å lese dette! skal ta med meg noen ting som kan avlede litt.
*Lissi* Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Tar dem allergitester på så små barn da? Fikk beskjed på sykehuset sist uke, at det var "bortkastet" å allergiteste små barn. Resultatene stemte ofte ikke. Kunne slå ut positivt, men kunne senere vise seg at det ikke stemte. Derfor de ville vente med jenta mi på 20 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå