Gå til innhold

Mensenkopp, damekopp, mooncup -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå bestemt meg for å prøve ut dette her. Har nå etter at jeg må gå på Marevan(blodfortynnende) fått helt vannvittig til blødninger. Så ettersom jeg har skjønt kan dette forkorte mensenperioden noe og er mer hygienisk. Stappfulle bind etter et par timer føles ikke hygienisk!!

Spørsmålet er: hvilket merket anbefaler dere - dere som har prøvd og sverger til disse produktene... Meluna er noe jeg kikker på...

Skrevet

Jeg vurderte å prøve en slik lenge, det utslagsgivende for meg var at flere meldte om at mensen kunne bli mindre smertefull. Har hatt store menssmerter siden jeg var 13 år.

Husker jeg lurte på om det fantes noe en kunne sette inni allerede fra starten, men fikk høre at nei, det fantes nok ikke!

Har nå brukt Lunette mensbeger i tre måneder, så litt kort erfaringsgrunnlag:-)

De første to periodene slet jeg litt med å få den korrekt på plass.

Men nå sist gikk det kjempefint, og ja, jeg er veldig fornøyd.

Blir på en måte "massert" innenfra, så smerten dempes faktisk.

Jeg har alltid brukt tamponger, har drevet med idrett som ikke lot seg forene med å bruke bind. Så menslengden er nokså lik.

Bruker ikke begeret mot slutten, da kun små truseinnlegg. Synes den farvede utfloden varer litt lenger enn med tampongbruk, men det er ingen big deal.

Skrevet

Jeg har bare prøvd Lunette, og kommer aldri til å gå tilbake til bind eller tamponger. Har ingen smerter (hadde menssmerter verre enn rier) og ble sengeliggende i flere dager hver gang jeg hadde mensen. Nå er jeg ikke plaget i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...