Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettop vite at jeg venter tvillinger og blir derfor sykemeldt ut svangerskapet.

Jeg har termin i september og arbeidskontrakten min går ut 1.juli. Jeg har en ekstrajobb jeg skulle jobbe fullt i juli og så ha noen uker ferie før jeg gikk ut i permisjon.

Men nå får jeg ikke jobbe ...og ble plutselig veldig bekymret for hva sykepengegrunnlaget blir når kontrakten min går ut. Fortsetter jeg å få 100 % av lønna frem til permisjon eller mister jeg retten til sykepenger når kontrakten min går ut ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141803027-sykemeldt-ut-svangerskapet-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den begynte 1.august 2009. Har jobbet 100 % hele tiden. Jobbet 100 % før det også, men med annen arbeidsgiver.

Ble sykemeldt pga at det ble oppdaget 2 (!!!!) babyer i magen på torsdag.

Har også en ekstrajobb som jeg jobber hver mnd for å få det til å gå rundt. Får jeg sykepenger for den også forresten ?

(takk for alltid gode svar Nisand)

Da har jo arbeidsforholdet ditt vart i over 6 mnd så da er det ikke noe problem med sykepenger frem til permisjon dersom det er aktuelt i ditt tilfeller.

Når det gjelder ekstrajobben din er det jo samme regler der som for den andre. Har kontrakten en varighet på over 6 mnd? Har den det får du sykepenger "hele veien" for den også.

Men vær obs på at NAV har et tak på 6 G. Dvs at du ikke får sykepenger eller foreldrepenger for inntekter som overstiger dette.

Annonse

Takk for svar.

Ekstrajobben har jeg vært ansatt i i 2, 5 år. Men kontrakten ble endret fra fast til tilkalling høsten 2009, og da har det vært varierende hvor mange vakter (om noen ) jeg har hatt hver mnd. De siste 4 mnd har det vært vakter hver mnd.

Du er virkelig en ressurs her inne Nisand. Skulle ønske du var saksbehandleren min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...