Gå til innhold

siste time hoss jordmor, før termin! hva foregår dær?:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal til jordmor på tirsdag 4 mai. Dette blir siste timen før termin 13 mai..hva foregår dær? Vil hun sjekke hvor moden jeg er? Kan jeg be om stripping?

Noe som bekymerer meg er at jeg ikke har fått ny time før 18 mai..dvs 14 dagen mellom timene. Er ikke dette veldig lenge, nå helt på slutten?

Skrevet

*dytter meg selv opp! ;-D

Skrevet

Tviler på at hun sjekker modning eller stripper deg så mange dager før termindatoen. Blodtrykk, urinprøve og ødem er det som er viktig å holde et øye med på slutten.

Skrevet

18 mai er jo bare 5 dager over termin. Ikke stress over det. Ta en telefon til jm om du vil ha en ekstra sjekk, eller spør når du skal til tirsdag.

Skrevet

Hva mener dere med å strippe? Antar at det ikke er den erotiske versjonen:-9

Skrevet

Kanskje hun viser på plansjer hva som skjer under fødselen, dersom hun ikke har gjort det tidligere.

Skrevet

Min gjør bare "det vanlige".. Urinprøve, blodtrykk, hjertelyd, sf-mål..

Vil ikke strippe eller sjekke modning..

Stripping er som jeg har forstått det at jm putter inn noen fingre og prøver å tøye livmorhalsen litt..

Skrevet

Det skjer ikke noe annet enn på timene du har hatt før.

14 dager mellom er vanlig og du har time 5 dsager over ul termin. Har du ikke født da tar hun kontakt med sykehuset og du får neste time der som overtidskontroll om du enda ikke har født innen den timen.

Skrevet

Jordmora jeg går med skal "gå igjennom" fødselen sammen med meg.. Som en liten forberedelse. Altså en del prating. Synes dette er fint i allefall for oss som venter nr 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...