Voilà Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Første jeg tenkte var at du hadde jernmagel - og etter at jeg leste at du hadde mensen forsterker det tankene mine;)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Takk for svar. Så man får den smaken av jernmangel. Besvimte faktisk når jeg var ute å shoppet på fredag. Blir ofte plutselig svimmel. Men jernlageret var supert rett før fødsel for 7 måneder siden og har dermed trodd det har vært ok etter og.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 En annen ting som gir smak i munnen er sukkersyke, eller feil på insulinfunskjonen i kroppen om du skjønner hva jeg mener. Ikke nødvendigvis sukkersyke, men at kroppen ikke klarer bryte ned sukker akkurat som den skal. Men det sier de gir en litt aceton-lignenede smak/lukt (neglelakkfjerner).
Voilà Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Oi, 7 mndr? Det er lenge da=/ Mine jernlagre svinger fra fullt til HELT TOMT på en mnd:O Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt med duroferon? Ehm, jernpiller!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Er smaken lit sånn bitter/besk? Blir den verre når du spiser, eller feks drikker te? Grunnen til at jeg spør er at pinjekjerner har den siste tiden gitt mange sympomer av den typen du beskriver.Hvis du googler det, så finner du bl.a en svensk artikkel om dette. I så fall er det forbigående. Søsteren min hadde dette for et par uker siden, og nå er det vekk. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Hi her. Føler meg litt dum må hehe. Skal kjøpe meg piller straks! Trodde ikke jeg skulle få jernmangel fordi prøvene stort sett har vært fine. Trodde jeg svimlet pga søvnmangel. Sover lite. Trodde man sov litt for godt ved jernmangel. Uansett, litt jern gjør nok godt. Får ikke håpe det er noe annet skummelt. Det er en kjemisk, bitter smak bak i munnen. Som kommer fra halsen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Man skal absolutt ikke ta jern om man ikke har jernmangel, da forgifter du kroppen din, den klarer ikke kvitte seg med overskuddsjern! Ring legen i morgen og be om en blodprøve, da får du svart på hvitt om du mangler noe. Stoffskiftet kan også svinge noe veldig i opptil ett år etter fødsel pga hormonene, det kan også gi svimmelhet og søvnproblemer og krever naturlig nok en helt annen behandling enn jerntabletter. Google høyt og lavt stoffskifte så vil du kjenne deg igjen i mange av symptomene der også...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Så rart.. Jeg spiser mye pinkjerner hver dag. Hmm.. Hi
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Dette høres veldig ut som det søsteren min hadde. Du skal selvfølgelig gå og sjekke jernlager etc, men det ville ikke overraske meg om det er pinjekjernene du har spist. I så fall forsvinner det i løpet av noen dager/uker. Men da må du jo ikke spise flere imellomtiden. Det er visstnok partier med bedervede nøtter som har kommet fra Kina (tror jeg det var)...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Har lest litt nå ja. Alt stemmer. Sa til mannen min i dag under middagen at alt smakte det samme. Kjenner faktisk ikke smaken på andre ting. Spiste i går og dagen før der sikkert en hel pose pinjekherner man får på Rema. Kanskje jeg har både jernmangel og pinjekjerne"syka"? Haha.. For det var vel neppe pinjekjernene jeg besvimte av?
Gjest Tale30 Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 Jeg opplevde dette et par dager etter at jeg hadde spist mye pinjekjerner "rent", altså ikke som en del av en salat, bare en håndfull. Det forsvant etter 3-4 dager, men var skikkelig ubehagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå