Sandy84 Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Min lille prins har hatt mye mageknip, men mye bedre nå (han er nå 11,5 uker). i og med at han har slitt så mye med magen har vi gått mye med han for det er det som har hjulpet, men nå som magen er bedre vill han opp og gå.. hele dagen.. slitsom!!! Han kan ligge under uroen eller sitte foran og se på tv`n i ca 15-30 min, men etter det blir de kjedelig igjen.. Under uroen tar det bare 5 minutter. Prøver å ha han ved siden av oss eller på fanget slik han ser oss. leker og styrer med han, men går så utrolig fort lei! Flere som har slike unger? og evt når blir dette bedre? når kan han kanskje begynne å leke litt mer selv og ikke minst tåle å ikke opp og gå hele tiden..Har bære sele og slikt, men vondt kve så sliter litt.. Han er jo så nysgjerrig så ELSKER å titte rundt, blir jo så sinna når vi har han inn mot oss, må se utover og til alle kanter, kan ikke stå stille, må være i bevegelsen.. Latt han gråte litt innimellom på fanget, jeg er jo der med han da. De kan jo ikke bli bortskjemte, men vill ikke danne uvaner for han. GReit nok at han er sjefen, men er det riktig at hver gang han skriker og vill opp så må vi opp og gå?? Noen med noen gode råd!!???
Gjest Filifjonka Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er kanskje en smule gammeldags jeg. Når han skriker så må du slett ikke opp og gå. Når han skriker så sjekker du at han er mett og har ren bleie, har han det så er det ikke noe farlig. Gi ham litt tid. Med mitt eldste barn trodde jeg at jeg måtte underholde babyen hvert våkne minutt. Det førte til at h*n ikke kunne ligge for seg selv på et teppe på gulvet så mye som et minutt. Med nr to og nr tre (særlig nr tre) hadde jeg rett og slett ikke tid til dette. De ble slept med rundt og plassert på gulvet der jeg så dem, og så fikk de underholde seg med å se på at jeg vasket gulv, hengte opp klesvask, tok oppvasken eller laget mat. Da de ble litt større var de også blitt flinke til å underholde seg selv. Nå mener jeg altså ikke at du skal la babyen din ligge og skrike i lange tider. Men så lenge han er mett og tørr tåler han fint å underholde seg selv littegrann. Se det som en læringsprosess. Han lærer å underholde seg selv litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå