Gå til innhold

Tips til tett nese hos babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har skikkelig tett nese! Det kommer å går i løpet av døgnet og til tider er han skikkelig tett. Det surkler skikkelig når han puster. Nå har jeg prøvd alt.. Dryppet morsmelk, saltvann og nesesug.

Noen som har noen brilijante forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bygge opp senga hans litt i hodeenden? Legge noen bøker e.l. under? Det kan hjelpe litt om natta.. Ellers kjøpte jeg en nesespray som heter Rhinox på apoteket, det hjalp litt mer enn saltvannsspra(eller mm for den sags skyld) som ikke funker i det hele tatt her. Men denne skal bare sprayes 4 ganger i døgnet på spedbarn.

De har også noe kamfer-salve (husker ikke helt hva den heter) på apoteket, denne brukte jeg litt i perioder der det var som verst. Hun var så tett om natta at hun ikke fikk puste skikkelig. Da smørte jeg bittelitt utpå pysjamasen hennes, på brystet, før hun skulle legge seg. Det skulle visst ikke smøres direkte på huden sa de på apoteket. Det hjalp hvertfall her :)

Skrevet

tusen takk for tips:-)

Er helt håpeløst, for til tider er han så tett at han ikke får puste. Det går jo utover spisingen hans...

skal teste ut tipsene dine,takk for at du svarte:-)

Skrevet

ta morsmelk i en sånn engangssprøyte å sprøyt det inn, geniale saker.

Skrevet

har prøvd morsmelk som jeg skrev.. det hjelper ikke:/

Skrevet

Jeg fordeler en pipette med saltvann i nesa. Når han har fått svelget det unna, så begynner han å skrike, Da legger jeg han på magen og da blåser han ut masse snørr mens han skriker. Litt dårlig gjort mot han kanskje, men det løsner veldig opp i nesa hans og er det som fungerer best her.

Skrevet

Rhinox er jo nesedråper, og de skal vel ikke brukes til så små barn. Jeg har også problemer med ei lita med tett nese, men fant ikke noe nesedråper enn saltvann på apoteket som var egnet til slike små....og saltvannet hjelper ikke her heller

Skrevet

Rhinox er nesespray og dråper.

Brukte det på Leah en liten periode hun var tett i samråd med legen.

Den svakeste %èn av rhinoxen.

Og det hjalp veldig her.

Les her:

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1517354&ref=search

Ellers er hun forkjølet igjen nå, med tett nese. Men heldigvis hjelper saltvannsdråper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...