Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Igår pumpet jeg meg for første gang på over 1 mnd, rett og slett for å sjekke om det kommer "nok" melk, eller om jeg bør forvente meg enda noen dager med økedøgn. Men vet liksom ikke hvor mye jeg "burde" få ut når jeg pumper- noen som vet hvor mye babyer på 7-8 uker trenger på et døgn?
Gjest ->>- Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Det varierer, noen drikker over en liter i døgnet. Men du kan ikke sammenligne det du får pumpet ut med hva barnet faktisk spiser; de er stort sett langt mer effektive på å få ut melk enn hva noen brystpumpe kan stille opp med.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 En liter? Nå de er så små?? Oida.. Men jeg fikk da pumpet ut nesten 100 ml på det ene brystet, og hun pleier å drikke iallfall 6-7 ganger pr døgn, ofte på begge brystene. Men så gulper hun endel da, så endel går til spille. Så da får hun vel i seg mer enn nok fra meg iallfall, og klarer fint å få opp produksjonen på egen hånd. Takk for svar :-D
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Ca 15 % av kroppsvekten per døgn. Regn ut det og fordel det på måltider i døgnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå